تبریز؛

تاکید بر خودداری مداحان از بیان کردن مطالب تفرقه انگیز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از مداحان اهل بیت خواست از بیان مطالب با پیرایه ،اختلاف انگیز و بدون سندیت تاریخی خودداری کنند.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله محسن محتهد شبستری در همایش بصیرت فاطمی در جمع مداحان شاعران ،خادمان، مسئولین و اعضا هیئات گفت: مداحان اهل بیت نباید در عزاداری های حسینی و فاطمی مطالب که در مقاتل معتبر تاریخی بیان نشده و تفرقه انگیز هستند را بیان کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام درصدد هستند با ایجاد تفرقه بین مسلمانان موجب نابودی اسلامی راستین شوند، افزود:باید در مداحی ها فضایل اهل بیت گفته شود ولی برای جلوگیری از ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی نباید مطالبی که اهل سنت به آنها حساس هستند و همچنین مطالبی که ایجاد بدعت و خرافه می کنند در عزادارای های حسینی و فاطمی بیان شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:دشمنان اسلام با ایجاد بدعت و خرافه و حمایت از 16 شبکه متعلق به تشیع لندنی و نیز حمایت از داعش و وهابیت قصد نفرقه افکنی بین مسلمانان را دارند.
امام جمعه تبریز،حضرت فاطمه زهرا از نظر شخصیت و درجه سومین شخص عالم وجود و بالاتر از همه زنان بهشتی دانست.
آیت الله محسن محتهد شبستری خاطر نشان کرد:باید تمامی افراد جامعه به خصوص خانم ها ،روش زندگی را از دخت نبی اسلام یاد گرفته و در تمامی مراحل زندگی عصمت،عفت،حجاب ،خانه داری ،شوهرداری و تربیت فرزند حضرت فاطمه (س) را اسوه و الگو خود قرار دهند.

در این مراسم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و مداحان در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا عزاداری کردند و گریستند.

تاکید بر خودداری مداحان از بیان کردن مطالب تفرقه انگیز


همچنین از حاج فیروز زیرک کار مداح پیشکوت تبریزی و جمعی از شاعران،مداحان ،خادمان و دست اندرکاران هیات های حسینی تبریز تجلیل شد.

تاکید بر خودداری مداحان از بیان کردن مطالب تفرقه انگیز

انتهای پیام/ا


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.