زنجان؛

2هزارو350 میلیارد ریال ارزش زیست محیطی جنگل­های استان زنجان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ارزش زیست محیطی جنگل­های استان2هزارو350 میلیارد ریال گزارش شده از این رو ضرورت توجه برای صیانت و نگهداری این منابع بسیار مهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر لزوم حفظ و صیانت صادقانه از منابع طبیعی استان تاکید کرد و افزود: این عرصه منشاء فعالیت­های تولیدی و اقتصادی است که ماحصل آن به اشتغال و توسعه ختم می شود.

بهمن اسکندری بهره برداری بی رویه از این منابع را در فرسایش و تخریب خاک یادآور شد و گفت: ارزش یک هکتار جنگل هزار دلار برآورد شده و این در حالی است که ارزش زیست محیطی جنگل­های استان2350 میلیارد ریال گزارش شده و با این حساب ضرورت توجه برای صیانت و نگهداری این منابع بسیار مهم است.

اسکندری درباره عواقب سدسازی و ضرورت مدیریت مصرف آب بیان کرد: همچنان شاهد اجرای عملیات سدسازی هستیم؛ در حالی که می توان با اجرای طرح های آبخیزداری مدیریت مصرف آب و جلوگیری از افت شدید آبهای زیرزمینی شد.

وی گفت: در سال1344 افت آب های زیرزمینی وجود نداشت و این روزها در استان به17 متر رسیده است.

اسکندری زنجان را یکی از قطب های زراعت چوب در کشور معرفی و اضافه کرد: اکنون 18 هزار هکتار از اراضی استان برای زراعت صنوبر تخصیص داده که بیشترین کاربرد را صنایع سلولوزی کشور دارد.

اسکندری درباره کمبود نیروهای یگان منابع طبیعی خبر داد و افزود: نیروهای یگان منابع طبیعی استان24 پرسنل مستقل و 20 نیروی بخش خصوی دارد و اگر همه کارکنان اداره کل استان را به این بخش تزریق کنیم، همچنان با کمبود نیرو مواجه خواهیم بود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نقش مردم را در اعلام وقوع هرگونه تخلف، تصرف و حریق در اراضی ملی استان مهم دانست و گفت: با راه اندازی سامانه ارتباط مردمی1504 از ابتدای سال 892 مورد تماس مردمی با این سامانه انجام گرفته که80 درصد آنها صحت داشته است.

اسکندری با تاکید بر اینکه باغ شهرها با الفاظ گوناگون جایی در قانون ندارند، اعلام کرد: نبود تفرجگاه کافی در شهر و احساس نیاز مردم به این قبیل محیط ها موجب شده تا زمینه برای قطعه­بندی های کوچک اراضی از سوی متخلفان روی دهد.


انتهای پیام/ن
برچسب ها: زیست محیطی ، جنگل ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.