اصفهان؛

امضا توافقنامه بین شرکت آب منطقه ای اصفهان و وزارت محیط زیست آلمان

زاینده‌رودبا همت آلمانی‌ها جان می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، مسعود میر محمد صادقی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ، گفت : موضوع این توافقنامه ” مدیریت کاربری پایدار اراضی در تطابق با تغییرات اقلیمی و کمبود منابع آب در اراضی کشاورزی شرق اصفهان است .

میر محمد صادقی اظهار داشت توسعه رویکردهای قابل قبول و محتمل مدیریت پایدار کاربری اراضی و کمک به ذینفعان جهت احیای اراضی و جلوگیری از تخریب زمین با حفظ منابع آب از جمله اهداف این توافقنامه است که بین شرکت آب منطقه ای اصفهان و inter3 آلمان به نمایندگی از وزارت محیط زیست آلمان امضا شد.

مدیر پروژه طرف آلمانی نیز،گفت: در مرحله اول، ارزیابی آسیب پذیری بر اساس داده های ماهواره ای و مصاحبه با کشاورزان آسیب دیده انجام می شود.

دکتر "شهروز مهاجری" با تآکید بر مطالعات فاز اول، افزود: این ارزیابی ها اطلاعاتی در خصوص تغییر کاربری اراضی که در اثر تغییرات اقلیمی و کاهش دسترسی به آب ایجاد شده را فراهم میکند.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم ، 3 کارگاه بر اساس روش مذاکره ای هاروارد (Harvard) تشکیل می شود.

مهاجری در ادامه بیان داشت : هدف اصلی این کارگاهها تبدیل ذینفعان (با توجه به سهم هر یک از آب) به شرکایی است که به طور مشترک درارتباط با حل پایدار مشکل مدیریت اراضی تعامل نمایند.

در این طرح استانداری اصفهان ، سازمان جهادکشاورزی، حفاظت محیط زیست، میراب رودشت و NGOهای زیست محیطی نیز مشارکت دارند. 




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.