نیویورک تایمز: میلیون‌ها دلار صرف متوقف کردن ترامپ می‌شود

نیویورک تایمز در گزارشی به میلیون‌ها دلار حمایت مالی نامزدهای جمهوری‌خواه برای متوقف کردن "دونالد ترامپ" پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی به قلم "مت فلِگِنهایمِر" و "مگی هابرمن" نوشت: موفقیت‌های اخیر "دونالد ترامپ،" نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا موجب شد وی به بخت اول این حزب برای راهیابی به انتخابات عمومی ریاست جمهوری آمریکا تبدیل شود.  تعداد قابل توجهی از هم حزبی‌های ترامپ از انتخاب نهایی وی وحشت دارند و تلاش گسترده‌ای را برای جمع‌آوری میلیون‌ها دلار حمایت مالی برای متوقف کردن وی آغاز کرده‌اند.

جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ تلاش می‌کنند دست‌کم 10 میلیون دلار کمک مالی در ایالت فلوریدا و چند میلیون دلار دیگر در ایالت الینوی برای تبلیغات گسترده علیه این میلیاردر جنجالی جمع‌آوری کنند. این پول صرف نشان دادن چهره لیبرال، اهل مجادله و خطرناک ترامپ خواهد شد. ترامپ برای کسب بیشترین تعداد نمایندگان مردمی در این دو ایالت نیازمند کسب بیشترین آراء است و مخالفان وی نیز تلاش می‌کنند تا در آخرین فرصت‌های ممکن به وی ضربه بزنند.

انتخابات مقدماتی شنبه سرنوشت‌ساز نشان داد ترامپ برای رسیدن به انتخابات عمومی، رقیب سرسختی به نام "تد کروز" دارد. فاصله ترامپ و کروز بسیار اندک است و ناکامی در یک ایالت می‌تواند صدها نماینده مردمی را به سمت کمپ انتخاباتی رقیب سرازیر کند.

"نیوت گینگریچ،" رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا، که زمانی نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری بود، درباره موقعیت ترامپ گفت: ترامپ بیش از همه باید نگران رای دهندگان لحظه آخر باشد. 

"میت رامنی،" نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012، نیز معتقد است ترامپ در زمینه همکاری با رسانه‌ها و مطبوعات بسیار ضعیف عمل می‌کند. در این زمینه تد کروز از وجهه اجتماعی بهتری برخوردار است. 

ایالت‌های باقیمانده در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا از لحاظ تعداد نمایندگان مردمی دارای اهمیت بیشتری است و برای ترامپ و کروز سرنوشت‌ساز خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار