کرمان؛

گسترش فعالیت تجاری ایران با دیگر کشورها

سفیر نروژ در ایران گفت: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نیز برداشته شد و مراودات تجاری ایران با دیگر کشورها در حال گسترش است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اودلیسه نورهیم صبح امروز در دیدار با علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان اظهار داشت: کرمان نخستین استانی بود که بعد از حضور در ایران آن را دیدم.

وی همچنین باغ فتح‌آباد کرمان را باغی زیبا توصیف کرد و افزود: از استاندار کرمان برای مرمت باغ فتح‌آباد قدردانی می‌کنم.

سفیر نروژ ادامه داد: در سفر قبل به کرمان آرزوی موفقیت در مذاکرات هسته‌ای را داشتیم و امروز ایران با جامعه جهانی به توافق رسیده است و آرزوی ما برآورده شد.

نورهیم گفت: تحریم‌های اقتصادی علیه ایران نیز برداشته شد و مراودات تجاری ایران با دیگر کشورها در حال گسترش است.

وی اضافه کرد: دولت نروژ نقش مهمی در توافقنامه داشت و به همین علت از جوانب زیادی متعهد هستیم که تمام بندهای برجام اجرا شود و توافقات بر اساس آنچه تعهد شده پیش رود.

سفیر نروژ عنوان کرد: در ماه‌های گذشته در اروپا شاهد این بودیم که چه‌قدر پذیرفتن مهاجران می‌تواند سخت باشد و این در حالی است که ایران نشان داده می‌توان پذیرنده مهاجران بود و ما قدردان شیوه پذیرش این تعداد پناهندگان توسط ایران طی سال‌های متمادی هستیم.

نورهیم افزود: وزیر امور خارجه نروژ بعد از 12 سال به ایران سفر کرد و این موجب افزایش روابط بین دو کشور می‌شود و بعد از برجام و لغو تحریم‌ها این روابط در حال افزایش است.

وی اظهار داشت: ملاقات‌هایی با شرکت‌های نروژی در ایران و نروژ برای کار در ایران داشته‌ام و فضاهای همکاری اقتصادی مورد توجه شرکت‌های نروژی شامل نفت و گاز، صنایع دریایی و انرژی‌های جایگزین است.

سفیر نروژ بیان کرد: جلسه بحث سیاسی در نروژ با حضور معاون وزیر امور خارجه با موضوع مسائل اقتصادی برگزار شد و این بیانگر تمایل برای افزایش روابط است.

نورهیم خاطرنشان کرد: ایران با 80 میلیون نفر جمعیت یک بازار بزرگ است و زمینه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و نروژ وجود دارد.

سفیر نروژ گفت: نقش دولت و سفارت نروژ در ایران این است که شرکت‌های نروژی را برای کار در ایران ترغیب کند و تصمیم نهایی بر عهده شرکت‌ها است که کجا و چگونه کار کنند.

نورهیم اظهار داشت: انتخابات موفقیت‌آمیز در ایران برگزار شد و این قدم مهمی برای آینده ایران است که انتخابات بدون بی‌نظمی و بدون مشکل برگزار شد.

وی ادامه داد: درک می‌کنیم و قدردان خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان هستیم و می‌دانیم حضور این تعداد پناهنده چالش‌های زیادی برای دولت و مردم ایران دارد.

نورهیم با یادآوری حضور بیش از 30 ساله پناهندگان افغانستان در ایران اضافه کرد: بعضی از افغانستانی‌ها سال‌ها در ایران زندگی می‌کنند و یا در ایران به دنیا آمده‌اند و این موارد موجب می‌شود که رفع مشکلات آنها به سادگی انجام نشود.

وی گفت: رقابت برای تامین منابع اعتبار در جهان وجود دارد و پناهندگی افغانستان در صدر تامین اعتبار نیست، زیرا اروپا نیز با بحث پناهندگی مواجه شده است، اما نروژ به حمایت مالی از پناهندگان در ایران ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: گسترش ، تجارت ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار