همدان؛

پرداخت تسهیلات ازدواج به دانشجویان استان همدان

استاندار در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان 200 فقره تسهیلات ازدواج دانشجویی به دانشجویان هدیه کرد تا خارج از نوبت دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ناصر نیکبخت گفت: با اجرایی شدن برجام وگشایش امور اقتصادی به دانشجویانی که در دوران تحصیل ازدواج کنند هدیه مناسبی هم اهدا می شود .


وی با اشاره به شور وشعور مردم در انتخابات هفتم اسفند گفت: برای اولین بار زنان ومردان به طور کاملا مساوی حضور پیدا کردند واین حاکی از فرهنگ بالای مشارکت دارد .

استاندار در خصوص برگزاری روز گرامیداشت شهدا هم گفت: ما هرچه داریم از شهدست وتمام ایام سال روز عزت وعظمت شهداست .

در ابتدای نشست شورای فرهنگ عمومی استان مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثار گران برنامه های مراسم روز شهدا را تشریح کرد وگفت: در 22 اسفند از 600 خانواده شهید قدردانی می شود .

وی افزود: سالانه بیش از 500 یادواره شهیددر استان به همت مردم وخودجوش برگزار میشود .

مسئول شورای هماعهنگی وسیاستگزاری بانکهای استان هم گفت: از ابتدای سال تاکنون 40 درصد سهمیه ابلاغی معادل 60 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در قالب 20 هزار فقره ارائه شده است ومابقی هم اوایل سال آینده ارائه می شود .

آقای طوماسی گفت: بانکهای ملی کشاورزی وملت بیشترین تسهیلات را در این زمینه پرداخت کرده اند .

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینا هم گفت: از مهر سال 93 تا مهر 94 ، 896 ازدواج دانشجویی در استان صورت گرفته که به زوجهای به عنوان هدیه سهمیه سفر به مشهد مقدس اهدا شده است .

حجت الاسلام والمسلمین رستمی افزود : از 296 هزار ازدواج دانشجویی که در کشور در طول 12 سال صورت گرفته تنها 2 درصد منجر به طلاق شده است .

همچنین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان طرح هدی که توسط سازمان بسیج جامعه زنان در مورد عفاف وحجاب اجرا شده بود تشریح شد .

خانم کرمی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان استان گفت: هزار و 800 نفر در این طرح در 32 محله با هدف فرهنگ سازی امر به معروف ونهی از منکر وتحکیم خانواده وحمایت از شخصیت زنان پذیرش شده اند .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.