در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرانه فضای سبز و درختی مثمر تهران کم است/ کاشت بیش از 15 هزار اصله درخت

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: سرانه‌ی فضای سبز و درختی استان تهران کم است و امسال این اداره بالغ بر 15 هزار اصله درخت را در نقاط مختلف استان غرس کرده است.

محمدهادی حیدرزاده رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت‌و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص هفته‌ی درختکاری و اهمیت کاشت درخت اظهار داشت: سرانه فضای سبز و درختی مثمر ما به قدری است که باید تمامی دستگاه‌های دولتی و خصوصی به سمت افزایش این موارد حرکت کنند.

وی با بیان این که اولویت کاشت درخت و افزایش فضای سبز بیشتر در نقاط خشک و نیمه‌خشک استان تهران مد نظر است، افزود: از ابتدای سال تاکنون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران بالغ بر 15 هزار اصله درخت را در نقاط مختلف مشخص شده تهران کاشته است.

رئیس اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص اهمیت درخت و کاشت آن تصریح کرد: کاشت درخت یک اهمیت دارد ولی مهم‌تر از آن حفاظت و حراست از درخت است.

حیدرزاده در خصوص اقدام شهرداری تهران برای کاشت نهال در طول سال با عنوان کمربند سبز ادامه داد: کار شهرداری تهران در خصوص کمربند سبز که با توجه به دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی) انجام گرفته اقدام بسیار خوبی بوده و در کل نمره قابل قبولی به کمربند سبز شهرداری تهران اختصاص می‌یابد ولی باید این روند همچنان تداوم داشته باشد.

وی در خصوص هفته درختکاری امسال و نقاط مشخص شده برای کاشت نهال گفت: امسال در پارک پردیسان، سرخه حصار و برخی از شهرستان‌های استان تهران چون پاکدشت و شهریار این اتفاق مهم خواهد افتاد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار