زنجان؛

فعالیت ۳۰۰کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان از فعالیت 300 باب کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان از فعالیت 300 باب کانون فرهنگی و هنری در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد کانون ها، 50 باب مجهز به کتابخانه های مخزن دار، 18 باب تخصصی، 9 باب خانه دیجیتال، 6 باب دانشگاهی، 2 باب کانون زندان و 653 مرکز طرح تلاوت نور هستند.

وی با اشاره به فعال شدن واحد خواهران در دبیرخانه کانون های مساجد یادآور شد: با توجه به جایگاه خواهران و فعالیت های فرهنگی ستاد این خلاء احساس شد که واحدی با این عنوان در استان فعال شود.

مقدمی به شناسایی و ثبت 150 رابط خواهر در بین کانون های مساجد اشاره کرد و گفت : شورای مشورتی واحد خواهران در استان تشکیل می شود، که این اقدام در راستای ایجاد شبکه منسجم از کانون های فعال است.

به گفته مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان تاسیس کانون های مساجد در 25 درصد از مساجد استان زنجان در برنامه پنجم توسعه یکی از وظایف این دبیرخانه عنوان شده است.

مقدمی ادامه داد : در حال حاضر این تعداد کانون ایجاد شده و برنامه های سال آتی در راستای برنامه های ششم توسعه و اسناد فرادستی خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آیات و روایات معصومین، فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری، سند چشم انداز بیست ساله نظام، اصول و سیاست های فرهنگی کشور مصوب شورای عالی انقلاب، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، سیاست های کلی برنامه ششم توسعه، سیاست های دولت و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصول و سیاست های حاکم بر ستاد عالی از اسناد فرادستی ستاد عالی کانون های مساجد کشور در برنامه ششم توسعه می باشد.

مقدمی همچنین به مسائل فرابخشی ستاد عالی کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: آمایش سرزمین، آمار و اطلاعات، مستند سازی و مدیریت دانش، توجه وِیژه به مسائل فرهنگی، اجتماعی مناطق جغرافیایی خاص، تمرکز زدایی و توجه ویژه به ظرفیت های بومی، توزیع جنسیتی، رعایت اصل برون سپاری و ارتقای کارآیی و اثربخشی کانون ها، ارتقاء جاذبه های مسجد و افزایش جدب جوانان و نوجوانان به مسجد، حمایت از تولید آثار و محصولات فرهنگی هنری فاخر، شبکه سازی و بهره مندی حداکثری از ظرفیت منابع انسانی و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی از اهم موضوعات خاص است.

وی همچنین اظهار کرد: به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون های مساجد همه ساله برنامه گرامیداشتی در استان زنجان برگزار می شود



انتهای پیام/

برچسب ها: فعالیت ، مساجد ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.