آیت‌الله آملی لاریجانی در همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه:

حاملان قرآن و اصحاب اللیل اشراف امت پیامبر اکرم (ص) هستند

رئیس قوه قضائیه گفت: حاملان قرآن و اصحاب اللیل اشراف امت پیامبر اکرم (ص) هستند.

حاملان قرآن و اصحاب اللیل اشراف امت پیامبر اکرم (ص) هستند
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، صبح امروز در همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: خوشحالیم که قرآن علاوه بر ترویج در سطح جامعه در میان بانوان نیز ترویج یافته است.
 
وی افزود: واقعیت این است که قرآن کتاب هدایت بوده و باید به عنوان مسیر حیات طیبه مومنان قرار گیرد، در قرآن هم با آیات متعددی به عظمت این کتاب اشاره شده است.

آیت‌الله آملی لاریجانی تصریح کرد: در یکی از آیات قرآن آمده است که اگر این کتاب به مردگان عرضه شود، آنها زنده شوند اصلا نباید تعجب کرد، لذا نزول قرآن به حق بوده است و هیچ باطلی در آن راه پیدا نکرده است.

رئیس قوه قضاییه  اظهار داشت: امیرالمومنین در جای جای نهج البلاغه درباره عظمت قرآن تعابیر زیادی دارند و در جایی می‌فرمایند که "قرآن اقیانوسی است که عمق آن مشخص نیست". لذا باوجود این تفاسیر باید این سوال را از خود بپرسیم که آیا به اندازه عظمت این کتاب دستورات آن را در زندگیمان آورده‌ایم؟

وی افزود: در آیه‌ای از قران کریم آمده است که عبودیت خداوند حق تعالی به نوعی صراط مستقیم محسوب می‌شود، یعنی وقتی از خداوند طلب هدایت به صراط مستقیم می‌کنیم در اصل از خداوند طلب بندگی داریم.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اشراف امت پیامبر حاملان قرآن و اصحاب اللیل یعنی همان شب زنده داران هستند، گفت: سهم قرآن و سروکار داشتن با قرآن مراتبی از صوت تا شنود حقایق قرآنی، درک معانی و غیره دارد؛ بنابراین بسته به اینکه قرآن را چگونه ببینیم، حاملان این کتاب مقدس بر این اساس متفاوت هستند، گروه دیگری که در کنار اشراف امت پیامبر اکرم (ص) قرار می‌گیرند اصحاب اللیل هستند که با قرآن نفس خود را به حزن می‌اندازند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم فهمی بر حمل قرآن کنیم و جزو اشراف امت باشیم باید نگاه توحیدی داشته و به حق رجوع کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی اظهار کرد: اصل قرآن حضور حق است و قرآن انسان را مبدل می‌کند، چطور می‌گوییم ما به قرآن و خداوند معتقدیم ولی اوصاف آن را قبول نداریم، خداوند مالک الملک است نه ملک اعتباری و بر همه چیز حضور دارد، قرآن کتاب هدایت است و باید به عنوان مسیر حیات طیبه مومنان قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار