تبریز؛

کسب مقام چهارم دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رتبه‌بندی آموزشی راد

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از کسب مقام چهارم رتبه‎بندی آموزشی راد که یک رتبه بندی آموزشی میان دانشگاه های علوم پزشکی است خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اصلان‌آبادی با اعلام این مطلب گفت: یکی از مسایل بسیار مهم و جدی در کیفیت مدیریت، پایش دقیق و صحیح عملکرد است و در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مدلي براي رتبه بندي حوزه آموزش آكادميك دانشگاه هاي علوم پزشکی به نام طرح راد از 4 سال پیش تدوین شده است.

وی در خصوص برخی از شاخص های رتبه بندی افزود: رشته و مقطع هاي موجود و جدید در دانشگاه، گزارش عملكرد ساليانه منطبق بر برنامه بلند مدت دانشگاه، تعداد جلسات شوراي آموزشی و معاون آموزشی دانشگاه، نحوه توزيع بودجه آموزشي دانشگاه، رعایت مقررات آموزشی، چگونگی آموزش مداوم، برنامه جذب اعضاي هيئت علمي، نگاه به اخلاق حرفه ای در حوزه آموزش، استفاده بهینه از وب سایت برای پاسخگویی به نیاز اساتید و دانشجویان، فعاليتهاي كليدي مركز توسعه دانشگاه براي ارتقا كيفي آموزش، پاسخگویی دانشگاه به نیاز جامعه از جمله این شاخص هاست.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 8 هزار و 800 دانشجو در مقاطع مختلف به خصوص تحصیلات تکمیلی، فلوشیپ، تخصص و فوق تخصص و PHD در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مشغول به تحصیل هستند که این مسئله نیز دانشگاه علوم پزشکی تبریز را مستعد کسب مقام چهارم رتبه بندی راد کرد.

اصلان آبادی ادامه داد: بیش از نصف تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریز در مرتبه علمی استاد و دانشیار خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه قبلی این دانشگاه در رتبه بندی راد افزود: رتبه کنونی نشان می دهد دانشگاه رو به رشد بوده و نه تنها توانسته جایگاه قبلی آموزشی را حفظ کند که ارتقا دهد، با کسب این رتبه بندی نگاه مسئولین استانی نیز به دانشگاه علوم پزشکی تبریز بیش از پیش مثبت تر می‌شود.

وی با بیان اینکه رتبه بندی راد، مسابقه نیست، افزود: با در نظر گرفتن شرح وظایف و مسئولیت ها، رتبه بندی هایی چون راد، در هدف‌گذاری و ریل گذاری نقش پیدا می‌کند، انگیزه دهی به مدیران دانشگاهی برای پیشبرد اهداف وزارتخانه نیز از دیگر امتیازهای اینگونه سنجش ها می‌باشد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار