اردبیل؛

برخورداری 2 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه ای در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از پوشش بیمه دو هزار و ۱۳۴ نفر از زنان سرپرست خانوار جامعه هدف بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ بهزاد ستاری در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی از زنان سرپرست خانوار تأکید کرد: با توجه به جامعه آماری رو به افزایش زنان سرپرست خانوار بهزیستی از چند حوزه فعالیت‌های حمایتی را دنبال می‌کند.

وی افزود: در بحث بیمه زنان سرپرست خانوار شهری و روستایی تاکنون هزار و ۲۰۰ نفر در روستا و ۹۳۴ نفر در شهرها بیمه شده‌اند تا بتوانند از خدمات بیمه برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه اغلب زنان سرپرست خانوار به دلیل شرایط زندگی و معیشتی نیازمند حمایت روحی و عاطفی هستند، گفت: در این راستا ۱۵ هزار و ۶۶۵ نفر از افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب تحت پوشش خدمات تخصصی مددکاری اجتماعی، روانشناسی، مشاوره‌ای، حقوقی و روان‌پزشکی قرار گرفته‌اند.

ستاری افزود: در راستای تأمین سلامت جسمی زنان سرپرست خانوار طرح جدیدی مبنی بر غربال‌گری جسمی اجرا می‌شود و امسال توانستیم ۴۰۰ نفر را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

وی در ادامه به معافیت سربازی فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار به تعداد ۳۹۰ نفر اشاره کرد و گفت: این طرح برای زنانی که همسرشان فوت شده و یا مطلقه هستند اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، بیمه ، زنان ، سرپرست ، خانوار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.