حزب الله: لبنان امارت سعودی ها نیست

معاون دبیر کل حزب الله در واکنش به تصمیم عربستان برای ارائه نکردن کمک به لبنان، اعلام کرد این کشور وابسته به هیچ کشوری در جهان نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ نعیم قاسم اعلام کرد : لبنان کشور آزادی ها است و همینگونه باقی خواهد ماند و وابسته به هیچ کشوری در جهان نخواهد بود.

وی دیروز (جمعه) در سخنانی اعلام کرد: ما به عنوان شهروندان لبنانی می خواهیم که لبنان فقط برای لبنانی ها باشد و در کشورشان آزادانه و سربلند زندگی کنند و وابسته و دلبسته به هیچ کشوری نباشند. 

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت : لبنان هیچگاه امارت عربستان یا هر کشوری دیگر نبوده و نیست، و برخی افراد و هیچکس نباید تصور کنند که حزب الله می خواهد لبنان را وابسته به کشوری خاص کند.

شیخ قاسم افزود: حزب الله همیشه و در هر شرایطی دیدگاه خود را صریح و واضح بیان کرده است زیرا دیدگاه هایش مبتنی بر حق و منطق است؛ زیرا کسی که آزادیخواه و پایبند به ارزش های انسانی باشد، تن به ظلم و ستم نمی دهد و به صفوف قدرت‌طلبان نمی پیوندد.

وی اعلام کرد: عربستان با اعلام انصراف از تصمیم ادعائی خود مبنی بر تأمین هزینه قراردادهای تسلیحاتی ارتش لبنان، درپی تخریب وجهه لبنان و حزب الله و کمرنگ نشان دادن جایگاه و دستاوردهای این کشور و جوانانش است.  

معاون دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: لبنان با اتکاء به ارتش، ملت و مقاومتش قوی و قدرتمند است و خاری در چشم قدرت های بزرگ و اسرائیل و دار و دسته قدرت طلبان است.

شیخ نعیم قاسم افزود : عربستان باید از لبنان به علت توهین به ملت این کشور عذرخواهی کند زیرا به کسانی که برای آزادسازی خاک کشورشان و دست یابی به استقلال مدت های طولانی تلاش کرده اند ، توهین کرده است کسانی که می خواهند با تفاهم و تعامل امور کشورشان را به دست خودشان اداره کنند. عربستان با  لبنان با زبان خودبزرگ بینی رفتار می کند ولی حزب الله خلاف عقل و منطق رفتار نمی کند و تاکنون فقط به توصیف آنچه عربستان در یمن ، عراق و سوریه مرتکب می شود ، پرداخته و بیان کرده است.

وی با درخواست از عربستان برای بازنگری در سیاست های خود گفت : عربستان و دار و دسته‌اش در داخل لبنان باید در سیاست ها و رفتارهایشان بازنگری کنند و حزب الله آماده همکاری با کسانی است که می خواهند در سیاست ها و رفتارهای خود بازنگری کنند و به جبهۀ مقابل اسرائیل و تکفیری ها ملحق شوند و برای دفع توطئه هائی که برای لبنان آماده و اجرا می شود ، تلاش کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار