اصفهان؛

خدمت رسانی 205هزارنفر کادر پزشکی،پرستاری و پیراپزشکی درنوروز امسال

1300 تخت آی سی یو به تخت های بیمارستانی استان اصفهان اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ایرج حریرچی شامگاه جمعه هفتم اسفند در حاشیه بازدید اورژانس بیمارستان بهشتی کاشان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات مردم در اکثر نقاط کشوربه ویژه در ایام نوروز و بخصوص در استان های سیاحتی و زیارتی کمبود کادر پزشکی در بخش دولتی و بیمارستان خصوصی است.

وی افزود: دراین راستا، 205 هزارنفر کادر پزشکی،پرستاری و پیراپزشکی درتعطیلات نوروزامسال به صورت کشیک برای بهداشت و سلامت مردم خدمت خواهند کرد.

به گفته وی، طی هماهنگی های انجام شده با سازمان نظام پزشکی مقرر شده است شمار مطب های خصوصی و داروخانه ها نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز تصادفات جاده ای افزایش می یابد و آمار بیماری های مسافرتی نیز رشد دارد افزایش تمهیدات لازم به ویژه توسط چند گروه اصلی اعم از جمعیت هلال الاحمر و تمام گروه های پزشکی پیش بینی شده است.

حریرچی در ادامه از خرید 180 آمبولانس مجهز از کشورآلمان خبر داد و گفت:این آمبولانس ها هفته آینده از بندرعباس ترخیص و برای خدمت رسانی به ویژه در ایام عید بین استان های کشورتوزیع خواهد شد.

وی، از افزایش 1300 تخت آی سی یو کودکان ، آی سی یو بزرگسالان، بخش اطفال و داخلی برای افزایش مراقبت های ویژه از بیماران خبرداد و گفت: این تخت ها در هفته سوم اسفند با حضور وزیر بهداشت و روسای دانشگاه ها در سطح کشور افتتاح می شود.

قایم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی شب گذشته در پایان با اشاره به بازدید اورژانس بیمارستان بهشتی کاشان گفت: 170 میلیارد ریال برای تجهیز بیمارستان بهشتی هزینه شده است.

حریرچی افزود: 80 میلیارد ریال از این میزان برای هتلینگ بیمارستان، 60 میلیارد ریال برای و 30 میلیارد ریال برای سایر بیمارستان های کاشان اختصاص یافت.

وی افزود: بازسازی 13 بخش از 29 بخش بیمارستان، گسترش اورژانس و بخش زنان و زایمان، برای دسترسی مردم در مرکز شهر کلینیک ویژ ه ای در دردست احداث است. 




انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.