تئاتر در هفته ای که گذشت؛

از توافق تئاتری با سوئیس تا داغ دار شدن اهالی تئاتر

تئاتر با درگذشت سیروس تقی پور پیشکسوت تئاتر و تلویزیون داغدار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی و مدیر فستیوال زوریخ در دیداری برای اجرای نمایش‌های برگزیده دو جشنواره در ایران و سوییس توافق کردند.
 
خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر
 
مراسم تشیع پیکر سیروس تقی پور پیشکسوت تئاتر و تلویزیون صبح روز شنبه از مقابل تالار وحدت برگزار شد.
 
نمایش «شاهزاده خانم بدترکیب» نوشته اوراند هریس که با ترجمه حسین فدایی حسین و کارگردانی و طراحی مریم کاظمی آخرین روزهای تمرین را سپری می کند با حضور هنرمندان تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان روی صحنه می رود.
 
در این نمایش موزیکال که برای گروه سنی کودک و نوجوان آماده می شود بازیگرانی همچون حسین محب اهری، مریم کاظمی، میترا کریم خانی، هایده حسین زاده، شراره طیار، پریسا فلاح زاده، نازنین صفا، مسعود مهرابی، سعید قره داغلی، شیما میرمهدی، نرگس صفا منش، مهدی رمضان زاده، مریم علیپور، پویا ششپری، ماندانا عبقری و مهراد زمانی به ایفای نقش می پردازند.
 
مسعود موسوی قصد دارد نمایش ««اکتبر ۱۹۴۲، پاریس» را با بازی فرهاد قائمیان از ۱۸ اردیبهشت ۹۵ به مدت یک ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد.
 
رییس تماشاخانه‌ ایرانشهر طی حکمی فریبرز دارایی را به‌ عنوان مدیر روابط عمومی و بین‌الملل این تماشاخانه منصوب كرد.
 
اصغر خلیلی از اجرای نمایشی بر اساس زندگی «مصدق» در نیمه نخست سال ۹۵ خبر داد
 
معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست جمعه سی ام بهمن ماه به دیدن نمایش «دیوان غربی شرقی» در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر نشست.
 
تازه های تئاتر
 
«خانه دلقک کجاست؟» نوشته و کارگردانی نوید فرح‌مرزی در تماشاخانه همای سعادت روی صحنه رفت.
 
تازه ترین اثر نمایشی حسین رحیمی به تهیه کنندگی کمپانی تئاتر باران با نام «صندلی ها» از پنجشنبه ششم اسفند در تماشاخانه باران روی صحنه رفت «صندلی ها» که پیش از این در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته بود از پنجشنبه ششم اسفند هر روز ساعت ۱۷:۳۰ اجرا خواهد شد. «صندلی‌ها» که اقتباسی از نمایشنامه اوژن یونسکو به همین نام است، نمایش برگزیده جشنواره تئاتر «کوفار» در کشور بلاروس و لهستان است.
 
نمایش «مزاحم کوچولو» به کارگردانی داریوش مودبیان اجرای خود را از سوم اسفند در خانه موزه انتظامی آغاز کرد.
 
میکروتئاتر «باربی» به کارگردانی محمدحسن معجونی از ۸ اسفند ماه در سالن موج نو روی صحنه می‌رود.
 
زنگ افتتاح نمایش «دوازده مرد خشمگین» بعدازظهر جمعه ۷ اسفندماه به دست مهدی سلطانی زده شد. این نمایش یکی از نخستین اجراهای تالار مولوی پس از بازسازی و تجهیز آن است که به کارگردانی رضا رشادت وی صحنه می‌رود.
 
چند خط از جشنواره های تئاتر
 
دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی و مدیر فستیوال زوریخ در دیداری برای اجرای نمایش‌های برگزیده دو جشنواره در ایران و سوییس توافق کردند.
 
فراخوان چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی دانشجویان که از ۷ تا ۱۳خرداد ماه سال ۹۵ برگزار می‌شود، منتشر شد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار