تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

از وعده تسویه حساب با تئاتری‌ها تا خلأ 17 میلیاردی تئاتر شهر

مهدی شفیعی رئیس کل مرکز هنرهای نمایشی از تسویه تعهدات مالی در نیمه دوم سال 94 خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرخط مهمترین اخبار تئاتر در آخرین روزهای بهمن ماه را در ادامه می‌خوانید:


خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر

* انتخابات هیات مدیره‌ دوره‌ هشتم کانون نمایشنامه‌نویسان ایران ۲۶ بهمن ماه در خانه‌ تئاتر برگزار شد و اعضای اصلی هیات مدیره متشکل از محمدامیر یاراحمدی، بهزاد صدیقی، سلما سلامتی، آندرانیک خچومیان و جواد عاطفه و اعضای علی‌البدل شهرام زرگر، اصغر نوری هستند.

* نمایش «مالی سویینی» به کارگردانی مرتضی میرمنتظمی که قرار بود از ۲۷ بهمن ماه در تماشاخانه استاد ناظرزاده کرمانی اجرا شود، به دلیل ایمن‌سازی دکور به اول اسفند ماه موکول شده است.

* مجمع عمومی عادی انجمن بازیگران خانه تئاتر شنبه اول اسفند در تئاتر شهر برگزار می‌شود و قرار است در این مجمع سالانه درباره مسائل و مشکلات اعضای انجمن صحبت شود.

* مهدی شفیعی رئیس کل مرکز هنرهای نمایشی در هفته گذشته اعلام کرد ما یکسری مصوبات حمایت از گروه‌های نمایشی داریم که حدود ۲ میلیارد تومان و متعلق به نیمه دوم سال ۹۴ است. در ابتدای سال به محض دریافت اعتبار، تعهدات ۶ ماهه اول سال را تسویه کردیم. تعهدات باقیمانده هم تا پایان سال جاری تسویه می‌شوند.  همه چیز در خصوص بودجه تئاتر در سال آینده منوط به کل بودجه دولت و همچنین بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.

* از ابتدای سال تا به امروز، سازمان مدیریت هنوز اعتبار مشخص شده برای بازسازی مجموعه تئاتر شهر را  پرداخت نکرده است و برای تکمیل بازسازی سالن قشقایی مجموعه و بهره‌برداری از آن نیز اعتبار مورد نیاز از جای دیگر تأمین شده. همچنین سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر برآورد ۱۷ میلیارد تومانی برای  باقیمانده بازسازی مجموعه تئاتر شهر تاکید کرد که هنوز اعتباری بابت این امر پرداخت نشده است.

* رئیس تالار محراب اعلام کرد که طرح بهسازی این مجموعه تئاتری با حمایت سازمان زیباسازی شهرداری تهران آغاز شد.


تازه‌های تئاتر

* امیر دژاکام نمایشنامه «ننه دلاور و فرزندانش» را با خوانشی جدید از ۷ فروردین ماه ۹۵ در تالار چهارسو به صحنه می‌برد.

* نمایش «مرگ یزدگرد» نوشته بهرام بیضایی و به کارگردانی سهیل بابایی از ۲۵ بهمن ماه اجرای خود را در تماشاخانه سنگلج آغاز کرد.

* نمایش «۵-۶  B » نوشته امیر نوروزی به کارگردانی فرزام رنجبر پس از اجرا در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت.

* نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» به کارگردانی مشترک مصطفی کوشکی و هستی حسینی از ۲۶ بهمن ماه در سالن تئاتر مستقل تهران به صحنه رفت.
 

چند خط از جشنواره های تئاتر

* سومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولان کویر با حضور گروه‌های تئاتر از استان های کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد در تالار شهر مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

* مدیر فرهنگی آموزشی منطقه آزاد ارس و دبیر جشنواره تئاتر خیابانی این منطقه از ارائه ۴۲ طرح و ایده به دبیرخانه جشنواره خبر داد.

* بخش نمایشنامه‌نویسی با رویکرد آموزش و تولید به تئاتر رضوی پیوست.

* نخستین سمپوزیوم بین‌المللی طراحی صحنه و لباس تئاتر تهران فروردین ماه ۱۳۹۵ برای اولین بار در ایران برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار