اصفهان؛

تشکیل کمیته پایش ، راه نجات معضلات پلهای تاریخی

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از تشکیل کمیته پایش برای رفع معضلات پلهای تاریخی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان، فریدون الهیاری گفت : به منظور نگهداری و حفاظت از پلهای تاریخی در برابر آسیب های ناشی از خشکسالی کمیته پایش تشکیل شده است .

وی با اشاره به اینکه خشکسالی های مکرر تعدادی از پل های تاریخی را دچار معضلاتی در بخشی از زاینده رود کرده است ، افزود : در این کمیته پلهای تاریخی از مبدا رود جریان آب در استان تا مبدا مورد نظر به طور مستمر مورد بررسی قرار می گیرد تا راهکار های لازم برای نگهداری و مرمت آن ارائه شود .

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد : مطابق با نظر شورای فنی اداره کل و همچنین دستور العمل کمیته پایش پل های تاریخی، در مرحله اول پل جوئی نشانه گذاری (شاهد گذاری شده) تا میزان فعالیت ترک ها بررسی و سپس نسبت به تهیه طرح مرمت اقدام شود.

اله یاری ادامه داد : 11 پل تاریخی بر روی رود خانه زاینده رود قرار دارند که از این تعداد 10 پل تاریخی به ثبت رسیده و پرونده ثبت ملی پل اورگان به عنوان یازدهمین و آخرین پل تاریخی مراحل اداری خود را می گذراند.
وی با اشاره به اینکه پل های تاریخی اصفهان بنا شده از ساروج به همراه سایر مصالح ساختمانی است ، گفت : قوام پلها به جریان آب و نمناکی در پایه ها بستگی دارد و به همین دلیل خشکسالی مداوم سال های اخیر سبب شده تا پایه های پل های تاریخی به تدریج با احتمال آسیب روبرو شود.


انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.