مشاور اسد: از هیچ تلاشی برای حل بحران دریغ نکرده ایم

مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری سوریه گفت کشورش از هیچ تلاشی برای حل سیاسی بحران دریغ نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بثینه شعبان روزچهارشنبه در مسکو افزود: بیشتر رسانه ها اخبار و اطلاعات خود را از رسانه های غربی دریافت می کنند که از روز نخست با سوریه به دشمنی برخاسته اند.

وی اضافه کرد: این رسانه ها هر اقدام حکومت سوریه را به گونه ای تفسیر می کنند که گویا این حکومت مایل به حل و فصل سیاسی و مسالمت بحران نیست.

شعبان تصریح کرد: حکومت سوریه تاکنون با هر پیشنهاد سیاسی که احتمال می داد امکان حل و فصل سیاسی در آن نهفته باشد موافقت کرده است.

وی بیان کرد : برگزاری انتخابات پارلمانی ارتباطی به حل و فصل سیاسی بحران سوریه ندارد بلکه یک وظیفه قانونی حکومت است که باید بر اساس قانون اساسی آن را اجرا کند.

شعبان افزود: منطقی که با اقدامات قانونی درسوریه مخالفت می کند قصد سرپوش گذاشتن بر کوتاهی دیگران و ناتوانی آن ها از ورود به گفت و گوهای جدی دارد.

مشاور رییس جمهوری سوریه گفت: آن مخالفان وابسته به کشورهای مختلفی هستند و سیاست های آن ها را اجرا می کنند و ارتباطی با سیاست های سوریه، منافع، ملت و کشور سوریه ندارند.

شعبان اضافه کرد: متاسفانه حامیان غربی و منطقه ای این گروه ها، تلاش می کنند چشم خود را بر تقصیرها و ناتوانی آن ها ببندند و هر اقدام دولت سوریه را مانعی برای حل و فصل سیاسی معرفی کنند و این ادعا صحت ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار