شکنجه‌های نظام‌مند اسرای فلسطینیان بدست شین بت

دو سازمان غیردولتی در فلسطین اشغالی در گزارشی به شکنجه های اسرای فلسطینی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو سازمان غیردولتی در فلسطین اشغالی در گزارشی از بدرفتاری ماموران سرویس‌های امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطینیان و شکنجه اسرای فلسطینی به شدت انتقاد کردند.

در گزارش سازمان های غیردولتی صهیونیستی بتسلم B'Tselem و هموکد Hamoked، که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود، آمده است بدرفتاری ماموران شین بت با فلسطینیان بازداشت شده و شکنجه آنان به اندازه ای گسترده و نظام‌مند است که تصور می شود این کار بخشی از سیاست عامدانه و آگاهانه‌ای است که رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطینیان به اجرا می گذارد.

دو سازمان یادشده گزارش هفتاد صفحه ای خود را از اوت سال 2013 تا مارس 2014 بر پایه اظهارنظرها و شهادت 116 فلسطینی در زندان "شیکما" در عسقلان تهیه کرده اند. 

طبق این گزارشف که در نوع خود سومین مطالعه در خصوص بازجویی از زندانیان فلسطینی است، توسل به بدرفتاری و استفاده از شکنجه بر ضد فلسطینیان در دیگر بازداشتگاهها و زندانهای رزیم صهیونیستی نیز رواج دارد.

مسئولان شین بت با انتشار بیانیه ای این گزارش را " تحریف شده " توصیف کرده و ادعا کرده اند که تمام بازجویی های صورت گرفته در زندانهای رژیم صهیونیستی مطابق با قانون و صرفا با هدف جلوگیری از اقدامات خصمانه بر ضد امنیت این رژیم صورت می گیرد.

طبق گزارش سازمانهای غیردولتی اسرائیل، ماموران شین بت در این زندان در بازجویی از فلسطینیان به روشهای سخت و شکنجه متوسل می شوند که یکی از آنها بیدار نگه داشتن زندانیان برای ساعتهای طولانی است. طبق این گزارش، ماموران شین بت دست و پاهای زندانیان فلسطینی را به صندلی می بندند و برای ساعتهای طولانی آنها را در سرما یا گرمای شدید نگه می دارند. 

در این گزارش آمده است حبس فلسطینیان در سلولهای بسیار کوچک و متعفن برای چندین روز متوالی از دیگر روشهای بحث برانگیزی است که زندانبانان و بازجویان صهیونیست بر ضد فلسطینیان استفاده می کنند.

در گزارش  بتسلم  و هاموکد آمده است:" شرایط و رفتاری که زندانیان فلسطینی در داخل و خارج از اتاقهای بازجویی متحمل می شوند، کاملا غیرانسانی است و حتی در برخی از موارد نوعی شکنجه محسوب می شود."


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار