اهواز؛

رتبه اول کاهش تلفات جاده ای کشور از آن خوزستان

معاون امور عمرانی استانداری استان خوزستان گفت: خوزستان رتبه اول کشور در خصوص کاهش تلفات جاده ای را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد سیاحی با اشاره به اینکه اقدامات تمام دستگاه های مرتبط با بخش راه منجر به کاهش 25  درصدی تلفات جاده ای شده است، بیان داشت: واقعیت این است که باید موثرترین دستگاه در این زمینه شناسایی شوند و پس از اداره کل راه و شهرسازی استان دستگاهی که دارای بیش ترین تأثیرگذاری در این خصوص بوده، مشخص گردد.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش آمار تلفات جاده ای خوزستان به یک چهارم آمار سال گذشته، معتقدیم هنوز در آغاز راه قرار داریم و باید پیگیر کاهش هرچه بیش تر این تلفات باشیم.

سیاحی بر بهسازی بیش تر جاده ها به منظور ارائه بهتر خدمات در ایام نوروز تأکید کرد و افزود: در رابطه با مهمانان نوروزی و راهیان نور تمام بخش های مرتبط با راه ها، باید وظایف و تعهدات خود را انجام دهند.

منوچهر رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اذعان داشت: تاکنون 6 جلسه کمیسیون ایمنی راه ها با 35  مصوبه تشکیل شده که تعداد 30  مصوبه از آن اجرایی شده است.

وی بیان داشت: وزارت راه و شهرسازی کشور بر اساس 3 معیار مدیریت جلسات، تعیین عملکرد کمیسیون و گزارشات حوادث، استان ها را به 3 سطح عالی، متوسط و ضعیف تقسیم بندی می کند که خوزستان حائز درجه عالی در این خصوص شده است.

رحمانی در خصوص مصوبات سال گذشته اظهار کرد: مصوباتی که با هم افزایی استانی اجرایی شده است، به نتیجه رسید و با حمایت های استانی در ماه جاری با حضور وزیر راه و استاندار بهره برداری از پروژه ها شامل 80  کیلومتر ریل، 100  کیلومتر جاده اصلی، 200  کیلومتر جاده روستایی و 6  هزار و 400  واحد مسکن مهر انجام خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص پروژه 80  کیلومتر مسیر ریلی بیان داشت: این پروژه بسیار سنگین بود که بدون حمایت های استانی امکانپذیر نبود و همچنین در خصوص بررسی نقاط حادثه خیز استان در آغاز امر حدود 4  هزار نقطه مطرح شد که از این تعداد 399  نقطه به عنوان نقاط حادثه خیز مشخص شدند و مجدداً بر اساس فرمول کشوری 138  نقطه حادثه خیز در استان معرفی شد که باید در این خصوص به مرکز گزارش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در دنیا در خصوص عملکرد راه و جاده ها 5 معیار آموزش، کنترل پلیس، عملکرد اورژانس، مهندسی راه ها و مهندسی خودرو در نظر گرفته می شود و بر این اساس قراردادی با دانشگاه شهید چمران اهواز منعقد کردیم تا مشخص شود که در هر زمینه باید چه اقداماتی را انجام دهیم.

منوچهر رحمانی افزود: تمام اقدامات لازم در ایام نوروزی حتما انجام خواهد شد و در خصوص توقیف 1 ماهه وانت بارهایی که در ایام نوروزی اقدام به حمل مسافر می کنند، حتما پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت و با وجود امکانات موجود و تنگناهای مالی که داریم تمام اقدمات لازم را انجام خواهیم داد تا ان شاءالله به بهترین شکل خدمات رسانی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.