ارومیه؛

نمونه برداری از رودخانه زنگمار در ماکو

از رودخانه زنگمار در ماکو نمونه برداری کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ کارشناسان اعزامی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماکو به همراه موسوی رئیس اداره امورآزمایشگاههای اداره کل از رودخانه زنگمار نمونه برداری کردند.

این نمونه برداری در طی راه اندازی آزمایشگاه اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماکو انجام گرفت.

باقرزاده گفت :هدف از این نمونه برداری تلاش در جهت دست یافتن به اطلاعات کمی از مشخصات فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی آب میباشد. در این نمونه برداری از فاضلاب دو واحد آلود کننده رودخانه زنگمار کشتارگاه دامی شهرداری ،فاضلاب زندان مرکزی این شهر نمونه برداری شد.

باقرزاده افزود : ورود انواع فاضلابهای خانگی و شهری به رودخانه زنگمار ماکو سبب آلودگی این رودخانه شده است رودخانه زنگمار ماکو از منابع مهم تامین آب در استان آذربایجانغربی است که ورود انواع آلاینده ها به این رودخانه سلامتی شهروندان و اهالی 40 روستای حاشیه این رودخانه را تهدید می کند

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ماکو گفت این رودخانه در سالهای اخیر یکی از زیستگاههای مهم پرندگان و ماهیان بومی منطقه بود .

درحال حاضر ورود 24 کانال فاضلاب شهری و افزون بر 1000 فاضلاب و توالت خانگی به رودخانه زنگمار ماکو این رودخانه را به کانال بزرگ فاضلاب تبدیل کرده و آنرا به شدت آلوده ساخته است.

رودخانه زنگمار با سرچشمه گرفتن از ارتفاعات ماکو و چالدران و پس از عبور از وسط شهر ماکو و طی مسیر 170 کیلومتری بعد از تامین آب کشاورزی 40 روستا به رود مرزی ارس می ریزد.


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.