مومنی:

ایران در راه توسعه کشتی های سنتی پیش قدم است

مسؤول کشتی های سنتی فدراسیون کشتی گفت: حضور نمایندگان رسمی اتحادیه جهانی در مسابقات و توجه بزرگان کشتی دنیا از جمله الکساندر مدوید و احمد آییک از دیگر نکات حایز اهمیت این رقابت ها بود.

به گزارش خبرنگار حوزه کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،عیسی مومنی رییس کشتی کمربند آسیا با بیان این مطلب افزود:رقابت ها با لباس رسمی کشتی پهلوانی، توسط کشتی گیران و داوران مربوطه برگزار شد و تماشاگران بلاروسی و روسي استقبال و توجه جالبي به این مسابقات داشتند.حضور تماشاگران ايراني نيز كه با كشتي پهلواني آشنا بودند، توجه به كشتي پهلواني را افزون كرد. زیرا شاهد اجراي تركيبي از فنون بكر كشتي پهلواني، و کشتي آزاد و فرنگي بودند.

مومنی ادامه داد: حضور نمایندگان رسمی اتحادیه جهانی در مسابقات و توجه بزرگان کشتی دنیا از جمله الکساندر مدوید و احمد آییک از دیگر نکات حایز اهمیت این رقابت ها بود.

قهرمان سابق آسیا تصریح کرد: مسابقات کشتی پهلوانی برای بلاروسی ها اهمیت ویژه ای داشت به طوری که در عصر روز نخست علاوه بر برگزاری کلاس داوری و مقررات، یک تمرين نمایشی هم در بین کشتی های فینال روز اول آزاد، برای آشنایی مردم و کشتی گیران و مربیان در سالن محل برگزاری رقابت ها به شکل بسیار مناسبی برگزار گردید.

مومنی تاکید کرد: الکساندر مدوید، همدوره جهان پهلوان تختی اعلام کرد زیباترین کشتی حال حاضر در دنیا کشتی پهلوانی است و فدراسیون کشتی ایران، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایران باید با تمام قوا برای المپیکی شدن این کشتی تلاش کنند.، و گاتسالوف قهرمان پرآوازه روس هم گفت کشتی پهلوانی، کشتی بسیار زیبا و دیدنی هست و اعلام آمادگی کرد تا در دوره های بعدی این رقابت ها شرکت کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دستاورد مهمي كه در کنار گسترش کشتی پهلوانی با برگزاري اين رقابت ها، در جام مدويد، بدست آمد، برگزاری این كشتي اصیل ایرانی، در قلب روسیه، علیرغم تمامی فشارهای جانبی بود. استقبال کشورهای شاخصی همچون بلاروس، ترکیه، مغولستان، قرقیزستان و .... نشان داد استراتژي هايي كه تاكنون براي توسعه كشتي پهلواني در اتحاديه جهاني كشتي دنبال شده است، مسير مناسبي را در پيش گرفته و البته ان شالله ادامه هم خواهد يافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: مومنی ، رییس ، ایران ، کمربند ، کشتی ، سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار