دیدار النعیمی با تولیدکنندگان نفت آمریکا

وزیر نفت عربستان در هفته جاری با تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا دیدار می‌کند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «علی النعیمی،» وزیر نفت عربستان سعودی در هفته جاری برای نخستین بار با قربانیان تصمیم خود برای ادامه عرضه نفت به بازار روبرو می‌شود. تولیدکنندگان نفت «شیل» آمریکا که در پی کاهش بی‌سابقه بهای نفت برای بقا تلاش می‌کنند، قربانیان این تصمیم هستند.

اغلب تولیدکنندگان، النعیمی را عامل اصلی کاهش بهای طلای سیاه در 20 ماه گذشته می‌دانند. آنها بر این باورند که وزیر نفت عربستان تأثیرگذارترین فرد بر بازار این ماده ارزشمند است.

وی روز سه‌شنبه در کنفرانس سالانه «آی‌اچ‌اس سِرآویک» که در «هیوستون» برگزار می‌شود، مقامات آمریکایی ناراضی از این شرایط را در سخنرانی خود مورد خطاب قرار خواهد داد.

مدیر اجرایی یکی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده نفت شیل آمریکا هفته گذشته در یک کنفرانس اعلام کرد: «اوپک به جای توقف عرضه نفت، تولید آن را افزایش داده و این دلیل مخمصه‌ای است که ما در حال حاضر گرفتار آن هستیم.»

عربستان سعودی در ماه نوامبر تصمیم به ادامه تولید نفت گرفت و با گذشت زمان قابل توجهی، النعیمی روز سه‌شنبه در آمریکا حضور می‌یابد. النعیمی پیش از این گفته بود این تصمیم عربستان سعودی کشورهای خاصی را هدف قرار نداده بود و فقط تلاشی برای حفظ منافع این رژیم بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار