حزب‌الله: عربستان پولی ندارد که به لبنان کمک کند

حزب‌الله لبنان اعلام کرد عربستان به شدت از کسری بودجه رنج می‌برد و به همین دلیل کمک مالی خود را به لبنان قطع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از سی ان ان، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای در خصوص تصمیم اخیر مقامات سعودی مبنی بر قطع کمک مالی به ارتش لبنان اعلام کرد: بر همگان روشن است که عربستان سعودی در ماه‌های اخیر با مشکلات شدید اقتصادی و کسری بودجه مواجه است. تجاوز به یمن، هزینه‌های بی‌فایده در این جنگ و کاهش بهای نفت از تصمیمات نادرست پادشاهی عربستان سعودی بود و این کشور را در بد‌ترین وضع اقتصادی چند سال اخیر قرار داد. عربستان برای جبران این کسری بودجه بسیاری از قراردادهای خارجی سرمایه گذاری و تأمین بودجه خود را لغو کرده است و تصمیم اخیر ریاض نیز به همین دلیل است.
 
این بیانیه افزود: عربستان از مدت‌ها پیش کمک‌های مالی خود به ارتش لبنان را قطع کرده بود و همه مقامات دولتی و نظامی از این قضیه اطلاع داشتند. پیش از این نیز بسیاری از رسانه‌های داخلی و بین المللی این قضیه را منعکس کرده بودند. واکنش تحیر آمیز مقامات لبنان و احزاب سیاسی این کشور از اقدام اخیر عربستان، تأثیری بر سرنوشت سیاسی حزب الله ندارد. 

در ادامه این بیانیه، حزب الله لبنان با ابراز تأسف از اقدامات ناشایست و غیر منطقی وزارت امور خارجه این کشور، اعلام کرد: کسانی که حزب الله را مسؤول این قضیه می‌دانند، با موضع جنبش در حمایت از مردم مظلوم بحرین و یمن مخالف هستند. 

در بخش پایانی بیانیه آمده: عربستان با این اقدام نشان داد که تمام ادعا‌هایش مبنی بر مبارزه با تروریسم کذب محض است. عربستان حامی تروریسم است و هدفش ایجاد فتنه در جهان و به خصوص جهان اسلام است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار