نقش‌هایی که روی مس خودنمایی می‌کنند

آثار سپیده شهرزاد در فرهنگسرای سرو میزبان هنردوستان است.

سپیده شهرزاد فارغ‌التحصیل رشته گرافیک که 12 سال است در شیراز نقاشی می‌کند، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: تا کنون نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی زیادی را در شهرهای مختلف از جمله شیراز، بوشهر و اصفهان برپا کرده‌ام؛ اما تجربه برپایی نمایشگاه در تهران را نداشتم. از این رو تصمیم گرفتم این‌بار آثار را در فرهنگسرای سرو برپا کنم.

وی افزود: سبک کار من اسکراچ برد یا خش انداختن روی صفحه است که پایه آن را در دانشگاه فراگرفتم و سپس با متریال‌های مختلف به اجرا پرداختم.

وی خاطرنشان کرد: پایه کار من مس است. به این ترتیب که زیر مس مواد می‌زنم. در عرض چند ساعت کنده‌کاری می‌کنم و پس از آن که خشک شد، از قیر استفاده کرده و یک آستر مناسب برای رنگ زدن ایجاد کنم. در واقع شیوه آماده‌سازی این تکنیک در سه مرحله مجزا صورت می‌گیرد. علت استفاده از قیر این است که رنگ روی مس لیز می‌خورد و خوب نمی‌نشیند. پس برای کارکردن با رنگ باید یک آستر مناسب روی مس ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: این مجموعه آثار موضوع خاصی را دنبال نمی‌کند. حدود 45 اثر به نمایشگاه آورده شد که خیلی از آن‌ها جفت جفت و یا چندتایی کار شده است.

وی ادامه داد: کسی که بخواهد در این زمینه کار کند. باید طراحی، نقاشی، رنگ‌شناسی و سایر مبانی هنر را خوب بداند. چرا که با کوچک‌ترین اشتباه تابلو خراب خواهد شد و دیگر قابل درست شدن نیست.

گفتنی است؛ نمایشگاه «کنده‌کاری و نقش برجسته روی مس» تا 5 اسفند در فرهنگسرای سرو میزبان هنردوستان است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار