زنجان؛

مانور تشدید نظارت های بهداشتی ویژه نوروز برگزار شد

مانور عملیاتی تشدید نظارتهای بهداشتی با حضور سازمانها و نهادهای عضو ستاد بسیج سلامت نوروزی در زنجان برگزار شد.

به گزارش مانور تشدید نظارت های بهداشتی ویژه نوروز در زنجان برگزار شدگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمدرضا صائینی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان امروز در مانور عملیاتی تشدید نظارتهای بهداشتی نوروزی که در محوطه ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: این مانور همزمان با کشور و با همکاری دامپزشکی، سازمان حمل و نقل پایانه‌ها، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نیروی انتظامی، آب و فاضلاب شهری، آب و فاضلاب روستایی، تعزیرات حکومتی، شهرداری و سایر نهادهای ذیربط در استان زنجان برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه در ایام نوروز نظارتها از اماکن عمومی و حساس استان زنجان تشدید می‌شود، تصریح کرد: این نظارتها در قالب مانور عملیاتی تشدید نظارتهای بهداشتی از یکم اسفند ماه سال 94 آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه سال 95 ادامه می‌یابد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به عملکرد نهادهای ذیربط در نظارتهای بهداشتی نوروز سال 94 هم گفت: در گزارشهای وزارت بهداشت، استان زنجان از نظر تعداد نظارتها و پایشهای بهداشتی نوروز سال 94 رتبه نخست و از نظر نمونه‌برداریها رتبه سوم را اخذ کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تمامی نهادها و سازمانهای شرکت‌کننده در این مانور به درستی وظایف محوله را انجام داده و رضایت عمومی از دستگاه‌های اجرایی دولتی را در بین مردم گسترش دهند.
 
هدف از برگزاری مانور عملیاتی تشدید نظارتهای بهداشتی در ایام نوروز نظارت و تشدید بازرسی از اماکن عمومی، نظارت و تشدید از بازرسی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، حفظ و ارتقا سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، بهداشت و ایمنی موادغذایی اعلام شده است.
 
علاوه بر آن کنترل بیماریهای منتقله از آب و موادغذایی، نظارت بر جمع‌آوری و دفع پسماندها و نظارت بر سیستم آب شرب در مناطق شهری و روستایی از دیگر اهداف تعیین شده در اجرای این مانور بوده است.
 
در مانور عملیاتی تشدید نظارتهای بهداشتی ویژه نوروز علیرضا بیگلری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و سایر مسئولان حضور داشتند.
 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: زنجان ، مانور ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.