گلزن ترین زوج خط حمله ایرانی شانسی برای انتخاب ندارد؛

مشکل آمار و ارقام فوتبال با نظرسنجی نود

برنامه نود با روش متفاوتی که برای انتخاب بهترین زوج خط حمله پس از انقلاب برگزید امکان انتخاب بهترین و گلزنترین زوج حمله پس از انقلاب را سلب کرد.

مشکل آمار و ارقام فوتبال با نظرسنجی نودبه گزارش خبرنگار  حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به روشی که در برنامه نود برای انتخاب بهترین در قلب دفاع برگزیده بود، همه منتظر بودند همه مهاجمان مطرح پس  از انقلاب فوتبال ایران در یک سبد عرضه شده و در نهایت نفرات اول و دوم، زوج  خط  حمله تیم منتخب را تشکیل می‌دادند. چنانکه در جریان انتخاب دو دفاع میانی اینگونه عمل شد این روش احتمالا با نقدهای کمتری روبرو می‌شد، اما با توجه به افزایش گزینه‌ها امکان حضور یعنی نام‌ها را سلب می‌کرد اما با روش فعلی در عمل زوجی که از نظر آماری بهترین زوج هجومی و گلزن فوتبال ایران پس از انقلاب بود و قریب به اتفاق کارشناسان هم روی آنها نظر داشتند، هیچ شانسی برای قرار گرفتن در کنار یکدیگر را ندارند که روش انتخابی را به چالش می‌کشد.

در اینجا صحبت از زوجی است که یکی از آنها با توجه به تعداد بازی انجام شده در یک فصل هنوز بهترین آمار آقای گلی را به خود اختصاص داده است و دیگری هم بهترین گلزن تاریخ بازی‌های ملی جهان است.

 فرشاد پیوس که هنوز لقب آقای گل را یدک می‌کشد و علی دایی. زمانیکه پیوس اواخر دوران فوتبال خود را پشت سر می‌گذاشت و از تیم ملی رفته بود علی دایی تازه به ظهور رسیده و در تیم ملی گل کرده بود فوتبال ایران هیچ گاه این شانس را پیدا نکرد هنرنمایی آنها کنار یکدیگر را در تیم ملی شاهد باشد، اما یک فصل حضور آنها کنار هم در پرسپولیس بهترین خط حمله ایران پس از انقلاب و دومین خط حمله گلزن تاریخ فوتبال ایران در لیگ‌های سراسری را تشکیل دادند آنها در طول 23 بازی یک فصل 35 گل ( 20 گل برای پیوست و 15 گل برای دایی) به ثمر رساندند میانگین 1.52 گل در هر بازی را ثبت کرد تازه آنها در ده بازی کنار هم نبودند که سه بازی آن به خاطر مصدومیت پیوس و 7 بازی هم به دلیل مصدومیت علی دایی بود.

تنها زوجی که در تاریخ لیگ‌های سراسری فوتبال ایران بهتر از آنها گل زد زوج کلانی و ایرانیانپاک در لیگ دوم منطقه‌ای بود که در 14 بازی 24 گل زدند و به حد نصاب 1.71 گل در هر بازی رسیدند.

 البته اگر از بحث‌ لیگ‌های سراسری خارج شویم آنگاه زوج پیوس- محمد خانی با 23 گل در 15 بازی بهتر از آنها عمل کرده بود.

 به هرحال با چینش فعلی، هیچ امکانی برای ؟؟؟ که از نظر آماری  بهترین است وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار