کشته شدن شمار زیادی از مزدوران هادی در استان لحج

ارتش یمن، مواضع نظامی سعودی را در مناطق ابوحمدان، الشبکه و همچنین جیزان و عسیر هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المیادین، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن توانستند بر کوه راهبردی الحمرا در استان مارب در غرب این استان سیطره یابند. یک منبع نظامی یمن اعلام کرد نیروهای ارتش در فاصله چند کیلومتری از شهر مارب قرار گرفته اند.

ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور تنها چند کیلومتر با شهر مارب فاصله دارند و به تلاش خود برای سیطره و آزادسازی این شهر ادامه می دهند.

گزارش های وارده از درگیری های این منطقه نشان می دهد شمار زیادی از عناصر مسلح از این شهر فرار کرده اند. ارتش یمن امنیت جبهه غربی مارب را برقرار کرده است. این جبهه مسیر ورودی به صنعا پایتخت یمن شمرده می شود.

همچنین در این منطقه بزرگ ترین چاه نفتی یمن قرار دارد. ارتش یمن بر کوه الحمراه در منطقه جدعان در غرب استان مارب سیطره یافت. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی به شدت با نیروهای منصور هادی و ائتلاف سعودی در شهر نهم(فتح نون و کسر هاء) مابین دو استان مارب و صنعا درگیر هستند.

وزارت دفاع یمن اجازه داد اجساد یکصد و پنجاه نفر از نیروهای منصور هادی از این منطقه خارج شود. تلفات نیروهای هادی در شمال استان لحج نیز بالا رفته است به طوری که شمار زیادی از منصور هادی در حمله به سوی شهر الترش کشته شدند.

در استان تعز درگیری های پراکنده ای میان ارتش یمن و نیروهای منصور هادی در منطقه المسراخ در جریان است. نیروهای منصور هادی توانستند بر مرکز این شهر در جنوب استان تعز سیطره یابند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار