حماس سفر هیات خود به ایران را موفقیت آمیزخواند

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین سفر هشت روزه هیاتی از این جنبش به ایران و دیدار با مقامات ایرانی را «موفقیت آمیز» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک هیات جنبش حماس در جریان سفر هست روزه به ایران با تعدادی از مقامات ایرانی از جمله « علی لاریجانی » رئیس مجلس شورای اسلامی و « علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد.

اسامه حمدان تاکید کرد که سفر هیات حماس به تهران در پاسخ به دعوت کریمانه جمهوری اسلامی ایران در سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت و این هیات در جریان سفر خود حمایت تهران از مقاومت و انتفاضه فلسطین را به عینه لمس کرد.

حمدان در سخنانی که پایگاه رسمی جنبش حماس آن را منتشر کرد، ابراز امیدواری کرده است که این سفر مقدمه ای برای باز شدن صفحه ای جدید در روابط حماس و تهران باشد.

وی افزود: انقلاب اسلامی تحولی راهبردی در منطقه ایجاد کرد و باعث شد ایران از یک کشور همپیمان رژیم صهیونیستی به همپیمان مقاومت فلسطین و حامی حقوق ملت فلسطین برای آزادسازی سرزمین های اشغالی و بازگشت به سرزمین و وطن خود شود که به زور از آن اخراج شده اند.

مسئول روابط بین الملل جنبش حماس تصریح کرد که «ما در جریان سفر با تعدادی از مقامات ایران دیدار و درباره مساله فلسطین و تحولات آن، انتفاضه مقدس فلسطین، مقاومت در غزه، محاصره نوار غزه و نیز طرح رژیم صهیونیستی برای سیطره بر مسجد مبارک الاقصی و یهودی سازی آن رایزنی کردیم».

نماینده جنبش حماس در تهران نیز فضای دیدارهای صورت گرفته میان هیات حماس و مقامات ایران را «بسیار مثبت» توصیف کرد و گفت که مقامات ایرانی آمادگی خود را برای تقویت روابط در راستای کمک به ملت فلسطین ابراز کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار