دیوان دادگستری اروپا تحریم بانک ملت را "ناعادلانه" توصیف کرد

دیوان دادگستری اروپا، پس از 6 سال تحریم ظالمانه، بالاخره اذعان کرد تحریم‌های بانک ملت ایران بدون مدرک کافی بر ضد این بانک اعمال شده بود.

دیوان دادگستری اروپا تحریم بانک ملت را به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، دیوان دادگستری اروپا با رد ادعای شورای اروپا، تحریم بانک ملت را ناعادلانه خواند.

این دیوان روز پنجشنبه اعلام کرد: تحریم های 6 ساله بر بانک ملت بدون مدرک کافی در خصوص مشارکت این بانک در برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است.

این دیوان تاکید کرد: مدرک کافی در حمایت از استدلال شورای اروپایی مبنی بر مشارکت بانک ملت در برنامه های موشکی بالستیک و هسته ای ایران وجود ندارد؛ چرا که بانک ملت، شرکت مادر «موسسه مالی فرست ایست اکسپورت» بوده که با تحریم مواجه شده است.

این دیوان همچنین استدلال این شورا را رد کرد که گفته بود، به سبب محرمانه بودن منبع، نمی تواند مدرکی را درباره مشارکت بانک ملت ارائه کند، چرا که درصورت افشای نام منبع، امنیت آن به خطر می افتد.

وکلای بانک ملت اعلام کردند، امکان اعتراض به این تصمیم وجود ندارد و می توان درخواست غرامت کرد. این پیروزی پس از پیروزی مشابه بانک ملت در انگلیس رخ داد که به دنبال دریافت 4 میلیارد دلار خسارت بابت تحریم های ناعادلانه است.

اتحادیه اروپا و کشورهای غربی در سال 2010 در چارچوب تحریم برنامه هسته ای ایران، بانک ملت را تحریم کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
لطف کنید بدهکاری خود را پرداخت کنید،به بانکیهای اروپایی میگویم،
آخرین اخبار