یزد؛

انتخابات ازمهم‌ترین عرصه‌های حضور زنان در صحنه سیاسی کشور

انتخابات از مهم‌ترین عرصه‌های حضور زنان در صحنه سیاسی کشور است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازیزد؛فخرالسادات خامسی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: زنان نقش هدایتگری افراد خانواده برای حضور در این عرصه سیاسی را دارند و همچنین سهم حضور گسترده بانوان در انتخابات کمتر از مردان نیست.
خامسی با بیان اینکه زنان در طول تاریخ ثابت کردند که همیشه در صحنه هستند خاطرنشان کرد: حضور بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی در پشت جبهه‌ها و گاهی در خط مقدم هشت سال دفاع مقدس، دوران سازندگی و تحریم‌های ظالمانه نیز نمایانگر احساس مسئولیت این قشر است.
وی افزود: زنان نقش مهمی در ترغیب و تشویق افراد خانواده در انتخابات دارندو همواره در قبال سرنوشت جامعه حساس بوده و به صورت جمعی در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد.
خامسی با بیان اینکه ۵۰ درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهد گفت: هیچ رویداد و اتفاقی در جامعه اعم از مباحث اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بدون مشارکت زنان بطور کامل اجرا نمی‌شود.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: حضور گسترده زنان در انتخابات نماینگر این است که افرادی بر کرسی مجلس قرار می‌گیرند نماینده زنان هم هستند.
این مسئول ادامه داد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد برنامه‌های مختلفی برای حضور فعال بانوان در انتخابات در حال اجرا و در دست اقدام دارد که امیدواریم با مشارکت بالا و حضور حداکثری بانوان استان در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حماسه‌ای سیاسی در مسیر توسعه پایدار نظام جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد.
خامسی با بیان اینکه همانطور که شاهد حضور زنان در تمام عرصه‌ها هستیم تصریح کرد: انشالله با همیاری و همفکری مسوولان و سیاستگذاران شاهد مشارکت خیلی جدی این قشر در عرصه مدیریتی و تصمیم سازی کشور هم باشیم.
استان یزد با یک میلیون و ۷۰ هزار نفر جمعیت دارای یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی است.
برای رقابت در پنجمین دوره انتخابات خبرگان در استان دو نفر و برای انتخابات مجلس ۱۰۰نفر تایید صلاحیت شده‌اند.
از مجموع جمعیت استان یزد ۵۲۰ هزار و ۸۶۴ نفر آنان را بانوان تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۴۲ هزار و ۵۵۰ نفر در بخش دولتی و خصوصی شاغل هستند. انتهای پیام/
برچسب ها: حضور ، بانوان ، درجامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار