الحیات: توافق بر سر سیاست‌های نفتی منوط به تصمیم ایران است

روزنامه الحيات در گزارشی نوشت: توافق بر سر کنترل توليد و ايجاد ثبات در بهای نفت به تصميم ايران بستگی دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الحیات از یک توافق چهار جانبه مشروط برای کنترل بهای نفت بوسیله کشورهای صادر کننده نفت خبر داد و تصریح کرد اجرای این توافق منوط به پذیرش این تصمیم از جانب ایران خواهد بود.

به نوشته شماره امروز این روزنامه در اینترنت، یک منبع عالی رتبه در سازمان کشورهای صادرکننده نفت "اوپک" اعلام کرد: نشست چهار جانبه دوحه می تواند آزمایشی برای میزان جدیت هریک از کشورهای  صادر کننده و مقاصد آنها از جمله کشورهای ایران و عراق به عنوان عضو اوپک  و روسیه به عنوان یکی از اعضای خارج از سازمان اوپک، در خصوص پذیرش ثابت نگه داشتن تولیدات در همان سطح ماه ژوئن قلمداد شود و این چیزی است که طی ماههای آینده مشخص خواهد شد.

این منبع در تماس با روزنامه الحیات تصریح کرد ثبات بهای نفت خام و مدیریت بازار تنها مسئولیت عربستان سعودی نیست؛ بلکه نتیجه همکاری بین همه تولیدکنندگان خواهد بود. وی خاطر نشان کرد: روسیه با ونزوئلا در تلاش  برای منصرف کردن ایران از تصمیم خود با یکدیگر همکاری خواهند کرد. در حالیکه عربستان سعودی و روسیه به عنوان بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان در کنار ونزوئلا و قطر برای ثابت نگه داشتن تولیدات در همان سطح تولیدات ماه ژانویه توافق کرده اند، فقدان پاسخگویی ایران به تصمیمات نشست دوحه، مانع اصلی بر سر راه این تصمیم - که پیامدها و تاثیرات مهمی بر بهای نفت خام خواهد داشت - به شمار می آید. این در حالی است که مسکو و ریاض اعلام کرده اند اجرای این توافق مشروط به مشارکت دیگر تولید کنندگان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار