شهرکرد؛

نخستین جشنواره گردشگری زمستانه در شهرستان کوهرنگ

نخستین جشنواره گردشگری زمستانه، در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری، در حال برگزاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین جشنواره گردشگری زمستانه، تا 29 بهمن ماه جاری در شهرستان کوهرنگ، در حال برگزاری است.

بهمن عسگری افزود: برگزاری مسابقات ملی اسکی و انتخابی تیم ملی در رده نوجوانان و نونهالان با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیئت اسکی استان در محل پیست اسکی چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ، از مهمترین برنامه های اجرایی در این جشنواره است.

وی، با بیان اینکه حدود 100 نفر از 14 استان کشور در این جشنواره، به رقابت می پردازند گفت: واحدهای اقامتی چلگرد نیز با تخفیف 50 درصدی پذیرای بازدیدکنندگان مسابقات هستند.
 
عسگری، به آموزش رایگان اسکی در حاشیه این جشنواره اشاره کرد و افزود: جاذبه های گردشگری زمستانه این شهرستان شامل غاریخی چما، آبشار شیخ علی خان، تونل اول کوهرنگ و چشمه دیمه می باشند که مورد بازدید شرکت کنندگان در این مسابقه قرار می گیرند.

گفتنی است: پیست اسکی چلگرد قطب گردشگری زمستانه چهارمحال و بختیاری، به عنوان یکی از معروف ترین و با سابقه ترین پیست های اسکی کشور، و از مکان‌های تفریحی توریستی چهارمحال و بختیاری در مجاورت تونل اول کوهرنگ، در 85 کیلومتری شهرکرد مرکز این استان قرار دارد.  
 
این پیست دارای 800 متر طول و شیب بسیار مناسب 20 درصد می باشد که به دلایلی از جمله انباشت حجم بسیار زیاد برف، و راه دسترسی آسان، مورد استقبال علاقمندان به گردشگری و ورزش های زمستانی قرار گرفته است.  
 
پیست اسکی چلگرد در حال حاضر، 3 دستگاه بالابر ویژه آقایان و بانوان، یک دستگاه بالابر آموزشی با طول 200 متر، و 3 محوطه تفکیک شده برای خانواده ها، آقایان و بانوان دارد.

این پیست در سال 1354 افتتاح شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار