مناظره انتخاباتی جمهوریخواهان؛

مرگ قاضی دادگاه عالی آمریکا وجه اشتراک دیدگاه نامزدهای جمهوریخواه

نامزدهای جمهوریخواه آمریکا تاکید کردند اوباما حق معرفی جانشین قاضی دادگاه عالی آمریکا را ندارد.

مرگ قاضی دادگاه عالی آمریکا وجه اشتراک نامزدهای جمهوریخواهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه وی او اِی، مناظره کاندیداهای جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا ساعاتی پیش در جنوب شرقی ایالت کارولینای جنوبی برگزار شد.

نامزدهای جمهوریخواه در این مناظره اعلام کردند اوباما نباید نامزدی برای جایگزینی آنتونیو اسکالیا، قاضی محافظه‌کار و یکی از نه قاضی دادگاه عالی آمریکا که به تازگی فوت کرده است معرفی کند و در عوض باید این کار را به رییس جمهور بعدی آمریکا واگذار کند. 

دونالد ترامپ، پیشتاز نظرسنجی‌های ملی درباره مرگ اسکالیا ساعاتی پیش از مناظره انتخاباتی، گفت: این وظیفه میچ مکانل، رهبر اکثریت نمایندگان سنا برای به تاخیر انداختن فرآیند انتخاب جایگزین این قاضی محافظه‌کار است. وی تاکید کرد تا زمانی که اوباما کاخ سفید را ترک نکرده، عدالت در انتخاب قاضی دادگاه عالی رعایت نخواهد شد. 

موضوع انتخاب جانشین برای اسکالیا، تنها حیطه‌ای بود که بیشتر نامزدهای جمهوریخواه در آن دیدگاه مشترکی داشتند. مارکو روبیو، سناتور ایالت فلوریدا؛ تد کروز، سناتور ایالت تگزاس؛ جان کاسیچ، شهردار اوهایو و بن کارسون به صورت مشترک بر این موضوع که اوباما نباید نامزدی برای جانشینی اسکالیا معرفی کند تاکید داشتند. 

با این وجود، جب بوش نظری مغایر با رقبای جمهوریخواه خود داشت. وی تاکید کرد این حق رییس جمهور است که نامزد قاضی عالی را معرفی کند. نامزدهای جمهوریخواه در این مناظره می‌کوشیدند رای دهندگان ایالت کارولینای جنوبی را پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی این ایالت در اول اسفندماه، متقاعد نمایند که درحال جمع آوری حمایت‌های لازم به منظور تبدیل شدن به کاندیدای حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هستند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار