سنندج؛

روشن شدن اولین لامپ انرژی خورشیدی در بیجار

رئیس اداره برق شهر ستان بیجار گفت: درراستای بهره گیری از انرژی خورشیدی اولین روشنایی با بهره گیری از انرژی خورشیدی در بیجار روشن شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، محسن ابراهیمی گفت: نخستین سلول خورشیدی با ظرفیت پنج کلیو وات در دبیرستان فرزانگان بیجار احداث شده است.

وی افزود: سرعت رشد استفاده از انرژی الکتریکی در بخش های مختلف اقتصادی، صنعتی، خانگی، معابر ودیگر ظرفیت های موجود با استفاده از منابع فناپذیر خیلی بالا است.

ابراهیمی از وجود 300 روز آفتابی در مدت یکسال با پتانسیل تولید پنج کیلو وات بر متر مربع در روز در بیجار خبرداد و تاکید کرد: این یک ظرفیت بسیارمناسب و قابل سرمایه گذاری خوب در بیجار است.

محسن ابراهیمی درادامه خواستار همکاری دیگر ادارات و نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی برای استفاده از این ظرفیت مناسب و مقرون به صرفه گردید و تاکید کرد: رشد استفاده از انژی خورشیدی در جهان و حتی کشورمان روند افازیش مناسب و سریعی دارد.

رئیس اداره برق شهر ستان بیجار از شرکت های بخش خصوصی و شهرک صنعتی که در خصوص کاهش هزینه ها مدیریت بیشتری لازم دارند، خواست برای کاهش هزینه های مصرف انرژی الکتریکی و جایگزین نمودن آن با استفاده از انرژی خورشیدی، از همکاری این اداره و مشاوره های لازم بهره گیرند و کارگاه ها و مراکز تولیدی را به این سیستم تجهیز نمایند.

شهرستان بیجار حدود 220 واحد آموزشی دارد که در صورت هماهنگی بین واحدهای آموزشی در زمینه تامین هزینه های انرژی الکتریکی و صرفه جویی هزینه های مدارس همجوار، موفقیت های خاصی رابدست می آورد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.