«علیمردان خان»؛ نمایشی مطابق با سلیقه کودک و خانواده

نمایش «علیمردان خان» با رگه‌های طنز نکات آموزشی را به کودک و خانواده منتقل می‌کند.

سینا نورائی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش «علیمردان خان» گفت: سال گذشته طی یک پروژه تحقیقاتی متون خاطره‌ساز برای مقطع سنی کودک و نوجوان را خوانده‌ایم و پس از انتخاب متن «علیمردان خان» همراه هنرجویان ورکشاپ، تمرینات را برای اجرا در تماشاخانه باران آغاز کردیم.

وی درباره داستان نمایش «علیمردان خان» بیان کرد: «علیمردان خان» قصه‌ای خاطره‌انگیز بوده و روایتگر پسر بچه‌ای شیطون است که با آموزه‌های معلمش در مسیر تعلیم و تربیت قدم برمی‌دارد. این متن آموزنده و دارای نکات آموزشی برای خانواده‌ها و کودکان است.

نورائی ادامه داد: «علیمردان خان» متنی رئال و با رگه‌های طنز است و مفاهیم آموزشی و اخلاقی را به دور از شعارزدگی بیان می‌کند.

وی در خصوص شیوه اجرایی و ویژگی‌های نمایش «علیمردان خان» اظهار داشت: نزدیک به 40 سال پیش روایتی صوتی از داستان «علیمردان خان»  به همت مرحوم مرتضی احمدی ساخته شد و ما با وفاداری به متن، این قصه را به صورت اجراخوانی یعنی تلفیق خوانش و اجرا نمایش می‌دهیم.

سینا نورائی ادامه داد: این نمایش 9 شخصیت دارد و ما هر کدام از آن‌ها را به خاطر طراحی لباس و لهجه به عنوان نماینده خطه‌ای از ایران به مخاطب معرفی می‌کنیم.

نمایش «علیمردان خان» 25 بهمن در تماشاخانه دراما به روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار