بیانیه سه عضو کنگره آمریکا درباره درخواست روادید برای سفر به ایران

مایک پومپئو، لی زدلین و فرانک لو بیوندو بیانیه ای درباره رسیدگی نشدن به درخواست صدور روادید سفر خود به ایران صادر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا، در این بیانیه آمده است: معاون رئیس بخش حافظ منافع ایران در آمریکا  شخصا متعهد شده بود که تا هشتم فوریه دو هزار و شانزده به درخواست های ما برای مسافرت به ایران پاسخ دهد.

ما هنوز هیچ پاسخی در این رابطه دریافت نکرده ایم. متاسفیم که ایران به تعهدات خود پایبند نبوده است و برخی از مقامات ارشد دولت این کشور از جمله ظریف وزیر خارجه ایران به ما در مطبوعات حمله کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با اجرایی سازی توافق اتمی ما به دنبال آن هستیم که هم دولت ما و هم دولت ایران مسئوولیت پذیر باشند. همانطور که رئیس جمهور اوباما در برابر خواست ایران کوتاه آمده است و قانون مبارزه با تروریسم را با این کار خود تضعیف کرده، به خواست کنگره توجه نکرده و خودش این قانون را امضاء کرده است در نتیجه نیاز به نظارت کنگره افزایش پیدا می کند و این به عهده ایران است که اجازه این نظارت را به بهترین نحو فراهم  کند.

این سه عضو کنگره آمریکا در این بیانیه، مدعی شدند: اگر ایران از دادن اجازه به آمریکایی ها برای ارزیابی این موضوع که این کشور به تعهداتش پایبند است امتناع کند آنگاه مردم آمریکا و جامعه تجاری بین المللی حق خواهند داشت که درباره  جدی بودن این کشور و اعتبار توافق در بلند مدت تردید داشته باشند.

در دو هفته آینده در ایران انتخابات برگزار خواهد شد. ما هنوز امیدواریم که با درخواست ما موافقت شود و مردم ایران بتوانند آینده کشورشان را در انتخاباتی آزاد و منصفانه تعیین کنند.

 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار