دیدار چند سناتور حامی توافق هسته‌ای ایران با نتانیاهو

هیئتی متشکل از ۸ سناتور دموکرات آمریکایی، که حامی توافق هسته‌ای ایران هستند، با نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نوشته روزنامه هاآرتص، هیئتی متشکل از هشت سناتور دموکرات آمریکایی که حامی توافقنامه هسته‌ای ایران هستند، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیدار و درباره نظارت بر اجرای توافقنامه هسته‌ای ایران تبادل نظر کردند. 

این روزنامه صهیونیستی نوشت: اعضای این هیئت که هفته پیش به اسرائیل سفر کردند عبارتند از: کرستن جیلیبرند، سناتور ایالت نیویورک، کریس کانز، سناتور دلاویر، هایدی هایتکمپ، سناتور ایالت داکوتای شمالی، تیم کین، سناتور ایالت ویرجینیا، تمی بالدوین، سناتور ویسکانسن، مازی هیرونو، سناتور هاوایی، کوری بوکر، سناتور ایالت نیوجرسی و‌گری پیترز، سناتور ایالت می‌شیگان. 
این سناتور‌ها روز سه شنبه با صدور بیانیه‌هایی، بار دیگر بر وعده‌هایی که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، و نتانیاهو برای حل اختلافات واشینگتن و تل آویو بر سر کاهش تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و همکاری برای اجرای توافقنامه هسته‌ای داده بودند، تاکید کردند. 

این هشت نفر جزو ۴۲ عضو کنگره بودند که از توافقنامه هسته‌ای ایران و گروه پنج به علاوه یک حمایت کردند، ‌ و مانع از تلاش‌های جمهوری خواهان -تحت حمایت نتانیاهو و کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (ایپک)، برای بر هم زدن این توافقنامه شدند. 

جیلیبرند گفت هیئت سناتورهای دموکرات با نتانیاهو و دیگر سران اسرائیل درباره «تهدیدهای فعلی ناشی از ایران و گروههای نیابتی آن، تروریسم، افراط گرایی و خشونت در منطقه، آینده اسرائیل، و راههای همکاری آمریکا و اسرائیل برای تضمین امنیت منطقه» تبادل نظر کردند. 

این سناتور‌ها در چارچوب این سفر، همچنین از سرزمین‌های فلسطینی و ترکیه دیدار کردند. آن‌ها با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار کردند. 

هیئت آمریکایی همچنین برای دیدار با مقامات آژانس بین المللی انرژی اتمی به وین نیز سفر کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار