نیو همپشایر به کلینتون پشت کرد!

نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی نتایج انتخابات مقدماتی "نیو همپشایر" پرداخت.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: بیش از نیم میلیون نفر روز سه‌شنبه در نیو همپشایر پای صندوق‌های رأی رفتند و در دور مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ و سناتور برنی ساندرز را به عنوان نامزدهای برتر این دور از انتخابات برگزیدند. اما این نتایج، برخی از تفکرات رای‌دهندگان را روشن ساخت و به رقیبان اصلی این انتخابات نشان داد در آینده با چه چالش‌هایی روبرو خواهند بود.

کلینتون مشکل صداقت دارد:
براساس رأی‌های شمارش شده، 91 درصد از رأی‌دهندگان که به صداقت و قابل اعتماد بودن اهمیت فروان می‌دهند، به ساندرز و تنها 5 درصد به کلینتون رأی دادند. کلینتون در میان کسانی که طرفدار حقوق مردمی بودند نیز جایگاهی نداشت. جوانان نیز علاقه چندانی به کلینتون نشان ندادند و تنها 16 درصد از رأی دهندگان زیر 29 سال به وی را انتخاب کردند.

تجربه سیاسی مهم است:
با وجود آنکه ترامپ و ساندرز خود را غیرسیاسی نامیدند و پیروزی بزرگی بدست آوردند؛ اما تجربه سیاسی اهمیت خود را از دست نداده است. 69 درصد رأی‌دهندگان دموکرات بر این باور بودند که رئیس‌جمهور بعدی باید تجربه سیاسی داشته باشد. این آمار در خصوص رأی‌دهنگان جمهوریخواه، 45 درصد بود. کلینتون ماه‌ها برای داشتن تجربه سیاسی بالا تبلیغ کرده است؛ اما بنابر اظهارات مشاوران وی، این تبلیغات نتیجه خود را در انتخابات آتی و در ایالت‌هایی که مردم در خصوص وی و ساندرز اطلاعات بیشتری دارند، نشان خواهد داد.

نیو همپشایر به کلینتون پشت کرد:
اگرچه پیش‌بینی تأثیر شکست در نیو همپشایر در روند رقابت انتخاباتی کلینتون مشکل است؛ این ایالت سکوی پرتاب سیاسی بیل کلینتون در انتخابات سال 1992 بود. مردم نیوهمپشایر در سال 1998 نیز به بیل کلینتون رای دادند. رای‌دهندگان این ایالت در سال 1996، زمانی که هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شد، حمایت خود را از خانواده کلینتون نشان دادند. با این حال در انتخابات سه‌شنبه شب نیو همپشایر، کلینتون پیروزی به دست آمده در «آیوا» را از دست داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار