تبریز؛

لزوم توسعه سرمایه گذاری مشترک بین بخش‌های خصوصی دو کشور

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم توسعه سرمایه گذاری مشترک بین بخش‌های خصوصی دو کشور ایران و ارمنستان تاکید کرد و گفت: منطقه آزاد ارس آماده میزبانی از سرمایه گذاری‌های مشترک است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عرب باغی در نشست با سفیر ارمنستان ضمن اشاره به نقش بسیار مهم سفرا در توسعه همکاری های اقتصادی افزود: سرمایه گذاری‌های مشترک و تولید بر اساس مواد اولیه موجود در دو کشور با استفاده از مزایای سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس موجب توسعه اقتصادی دو طرف می شود .

عرب باغی ضمن دعوت از سرمایه گذاران ارمنستانی برای سفر به منطقه آزاد ارس اعلام کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده تیم‌های تخصصی از کارشناسان سازمان برای معرفی مزایای منطقه آزاد ارس برای سرمایه گذاران ارمنی اعزام می شوند .

سفیر جمهوری ارمنستان در این نشست گفت: منطقه آزاد ارس پتانسیل ویژه‌ای سرمایه گذاری دارد.

آرداشس تومانیان اظهار کرد: آرامش و امنیت این منطقه سرمایه گذاران ارمنستانی را برای حضور در ایران و به خصوص منطقه آزاد ارس علاقمند کرده است .

وی افزود: آشنایی سرمایه گذاران ارمنی با اولویت ها و مزایای منطقه آزاد ارس و ایجاد دفاتر خدماتی برای انجام مراحل قانونی سرمایه گذاری از عوامل مهم جذب سرمایه گذار است .

تومانیان در پاسخ به طرح مساله آلودگی رود ارس با ورود فاضلاب صنعتی ارمنستان گفت: رود ارس همچنانکه برای ایران اهمیت دارد برای ارمنستان  نیز مهم است و در راستای رفع مشکل زیست محیطی اقدامات پیشگیرانه در دست اقدام است .

ضمنا سفیر ارمنستان در ایران از صنایع فعال و سایت گلخانه منطقه آزاد ارس بازدید کرد .
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.