قزوین؛

تولید برنامه‌های بومی در اولویت صدا و سیمای قزوین قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در قزوین گفت: صدا و سیمای قزوین باید برنامه‌های بومی را با محوریت تقویت هویت استانی تولید و پخش کند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛آیت‌الله عبدالکریم عابدینی  در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان صدا و سیمای مرکز قزوین با بیان اینکه صدا و سیمای مراکز استان‌ها فرزند رسانه ملی است، اظهار کرد: صدا و سیما باید برنامه‌های بومی با محوریت تقویت هویت استانی تولید و پخش کند.

وی ادامه داد: صدا و سیما رسانه‌ای فراگیر است و در کنار رسالت ملی باید هویت استانی را نیز مدنظر قرار دهد.

امام‌ جمعه قزوین با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز قزوین تولیداتی در زمینه برنامه‌های بومی داشته است، خاطرنشان کرد: این مرکز باید بیشتر از گذشته به این حوزه بپردازد.

عابدینی اضافه کرد: همچنین باید از نگاه‌های ناسیونالیستی در حوزه برنامه‌های بومی و تقویت هویت استانی پرهیز شود.

وی گفت: هماهنگی با نگرش‌های کلان دینی و استکبارستیزی از وظایف مهم رسانه ملی است.

امام‌ جمعه قزوین با بیان اینکه رسانه ملی می‌تواند با نگاه‌های کلان به مسائل جهان رسالت خود را به خوبی به سرانجام برساند، تصریح کرد: همچنین رسانه ملی می‌تواند صدای مظلومیت‌ها و مصیبت‌های مردم را در منطقه و جهان به گوش جهانیان منتقل کند.

عابدینی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا مردم به سمت شبکه‌های معاند خارجی سوق پیدا نکنند، خاطرنشان کرد: در این راستا باید به این مهم نیز توجه کرد که حفظ ارزش‌های دینی، معیارها و ملاک‌ها در اولویت است و نباید از اهداف خود غافل شویم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین نیز گفت:‌ در دنیای جنگ تمام عیار رسانه‌ای، رسانه ملی تلاش کرده است با افتتاح شبکه‌های جدید بخشی از نیازهای مخاطبان را پاسخ دهد.

ابوالفضل معصومی‌فر اضافه کرد: در این زمینه نیازمند کمک فکری هستیم تا بتوانیم در انجام مأموریت‌های خود موفق باشیم.

وی با بیان اینکه با بودجه محدود صدا و سیما نمی‌توان آثار فاخر و اثرگذار تولید کرد، افزود: تولید این گونه آثار نیازمند هزینه است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین با اشاره به ایام دهه فجر و راهپیمایی 22 بهمن‌ماه خاطرنشان کرد: دهه فجر فرصتی برای ایجاد فضای شادی است که در این راستا باید از آن برای تبیین آرمان‌های انقلاب و امام راحل استفاده کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.