آیریش اگزمینر: ایران فرصت‌های کلانی برای صادرات ایرلند فراهم آورده است

ایرلند تنها کشور اتحادیه اروپاست که هنوز هیچ هیئت بازرگانی به ایران نفرستاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وبسایت « آیریش اگزمینر» در مطلبی نوشت: رئیس انجمن صادرات ایرلند می گوید صادر کنندگان این کشور فرصت کلانی به دست آورده اند تا به اقتصاد تازه باز شده ایران دست پیدا کنند.  

رئیس انجمن صادر کنندگان ایرلند، سیمون مک کیور، مدعی است که واکنش کند نهادهای دولتی به برداشته شدن تحریم های اقتصادی ایران در ماه گذشته به دیگران فرصت داده تا به سراغ اقتصاد 360 میلیارد یورویی این کشور بروند. او می گوید: «ما تنها کشور اتحادیه اروپا هستیم که به ایران هیچ هیئت بازرگانی گسیل نداشته است. ما در بخش خوراکی و نوشیدنی و نیز فراورده های شیر، مهندسی، و فناوری اطلاعات و ارتباطات می توانیم فرصتهای خوبی برای شرکتهای ایرلندی پیدا کنیم. فرصتهای این کشور فراوان هستند و به گمان ما، سفارت ایرلند در تهران باید واکنش نشان بدهد.»

مک کیور، که در شب نشست رهبری صادرات این انجمن در کروک پارک سخنرانی می کرد، به قراردادهای نمایندگان ایتالیا و فرانسه با ایران اشاره کرد و گفت که شرکت‌های ایتالیایی قراردادهایی به ارزش 16 میلیارد یورو امضا کردند و شرکت‌های فرانسه نیز هنگام دیدار با آقای روحانی برای امضای قراردادهای تازه فرصت را از دست ندادند.

یکی از سخنگویان وزارت خارجه گفته است: «دولت ایرلند هر کاری خواهد کرد تا به کسانی که دوست دارند از این فرصت بهره برداری کنند، کمک کند. ولی باید یاداوری کرد که بخش برجسته ای از صادرات ایرلند به ایران یعنی خوراک و تجهیزات پزشکی هیچ گاه تحریم نبوده اند. نهادهای دولتی انترپرایز آیرلند و بوردبیا پیشتر از ایران دیدار کرده اند.»

مک کیور می گوید گسترش منابع می تواند دسترسی به بازارهای نوپدید آسیا و آفریقا و خاورمیانه را آسان کند. 

انتهای خبر/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار