گوگل به انگلیس 130 میلیون پوند مالیات می‌پردازد

شرکت گوگل موافقت کرد به دولت انگلیس ۱۳۰ میلیون پوند مالیات معوقه بپردازد.

گوگل به انگلیس 130 میلیون پوند مالیات می‌پردازدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اِنگجت؛ گوگل از جمله شرکت های بزرگ چند ملیتی است که به پرداخت مالیاتی کمتر از سطح واقعی به دولت انگلیس متهم شده است.  میلیون‌ها پوند فروش محصول گوگل در انگلیس، هیچ تناسبی با مالیات اندکی که این شرکت آمریکایی می پردازد، ندارد. "مت بریتین،" رئیس گوگل در اروپا، اظهار داشت: ما به سمت پرداخت بیشتر مالیات در انگلیس حرکت می‌کنیم.

انگلیس یکی از بازارهای بزرگ محصولات گوگل در جهان است و با وجود فروش 3.8 میلیارد پوندی در سال ۲۰۱۳، این شرکت فقط 20.4 میلیون پوند مالیات پرداخته است.

 گوگل اعلام کرد با دولت انگلیس بر سر پرداخت مالیات‌های عقب افتاده به توافق رسیده و مبلغ 130 میلیون پوند (185 میلیون دلار) به دولت این کشور پرداخت خواهد کرد. اعلام این خبر انتقادات زیادی به همراه داشته است. منتقدان می‌گویند دولت انگلیس باید مبلغ بیشتری از گوگل مالیات دریافت کند.

گوگل که حالا یکی از زیرمجموعه‌های شرکت آلفابت است، در سال‌های اخیر به دلیل فرار مالیاتی تحت فشار بوده است. این شرکت متهم است که بیشتر سود اروپایی خود را از کانال‌های خاصی به ایرلند منتقل می کرد و از آنجا به برمودا می برده؛ جایی که هیچ مالیاتی برای آن پرداخت نمی‌کند.

رویترز در سال 2013 یک تحقیق در این باره انجام داد و مشخص شد گوگل صدها فروشنده در انگلیس استخدام کرده است، در حالی که همیشه مدعی بود در انگلیس اقدام به فروش نمی‌کند. این رفتار آنها مخالف قرارداد مالیاتی با دولت انگلیس بود. بعد از این گزارش رویترز، دولت انگلیس تحقیقات در این باره را شروع کرد.
 

گوگل گفته است که مسئولان مالیاتی انگلیس از نرخ پایین مالیات این شرکت در سال های بعد از 2005 (1383) انتقاد  و حالا با شرکت توافق کرده اند که با پرداخت 130 میلیون پوند، این مسئله حل شود. گوگل همچنین اعلام کرده است که با دولت به توافق رسیده در آینده بر سر محاسبه مالیات در زمینه های گوناگون همکاری کند. 


گوگل در سال های 2005 تا 2013 میلادی 17 میلیارد پوند در انگلیس گردش مالی داشت و دفتر این شرکت در انگلیس اعلام کرد که در این مدت 52 میلیون پوند مالیات پرداخت کرده است. در سال 2014 سود این شرکت در انگلیس حدود 4 میلیارد پوند بود. سخنگوی مالی حزب کارگر گفته است، دولت باید جزئیات بیشتری از این توافق منتشر کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار