خلیج تایمز: امارات متحده عربی ضریب اطمینان مصرف‌کنندگان را افزایش می‌دهد

امارات متحده عربی راه را برای بهبود ضریب اطمینان مصرف‌کنندگان در خاورمیانه و آفریقا هموار می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خلیج تایمز در گزارشی نوشت:  امارات متحده عربی راه را برای بهبود ضریب اطمینان مصرف‌کنندگان در خاورمیانه و آفریقا هموار می‌کند. بر اساس یافته‌های حاصل از سنجش ضریب اطمینان مصرف‌کنندگان، شاخص این ضریب، عدد 108 را نشان می‌دهد که نسبت به سه ماهه سوم سال 2015 از افزایش یک رتبه‌ای حکایت دارد.

در سه ماهه اخیر، شاخص ضریب اطمینان مصرف‌کننده در خاورمیانه و آفریقا با کاهش 6 رتبه‌ای، به 90 رسیده بود. مصر با ضریب 77، در مقایسه با سه ماه اخیر، کاهش 13 رتبه‌ای شاخص را گزارش کرد و عربستان سعودی با شاخص ضریب 106، از کاهش 3 رتبه‌ای خبر داد. در این مدت، پاکستان تنها کشوری بود که ضریب اطمینان مصرف‌کننده در آن با 2 رتبه افزایش، به 103 رسید. این ضریب در مراکش (85) و جنوب آفریقا (82) ثابت ماند.

ارسلان اشرف، مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی نیلسِن در شبه جزیره عرب، می‌گوید: «با اینکه بیش از یک سال است که بهای نفت سِیر نزولی خود را طی می‌کند، اما مصرف‌کنندگان در امارات متحده عربی به منافع حاصل از لغو تحریم‌ها در منطقه و تبدیل شدنِ کشور به پُل و کانالی برای سرازیر شدن سرمایه‌ها به بازارهای نوظهور خوش‌بین هستند.»

گذشته از این، تواناییِ امارات متحده عربی در تداوم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خطیر و بااهمیت اقتصادی، در تقویت ضریب اطمینان مصرف‌کنندگان نقش داشته است.

سال 2015 در حالی به پایان رسید که سازمان جهانی سنجش ضریب اطمینان مصرف‌کنندگان کاهش 2 رتبه‌ای این ضریب را از 3 ماهه سوم سال و رسیدن آن به رقم 97، یعنی همان مقداری که در ابتدای سال داشت، نشان می‌دهد.

در مقایسه با سه ماهه نخست سال 2015، این ضریب در سه ماهه پایانی سال در آسیا و اقانوسیه در رقم 107 ثابت ماند، در حالی که در اروپا با افزایش 4 رقمی، به 81 رسید. باقی مناطق، سال 2015 را با ضریب اطمینانی کمتر از آنچه سال را با آن شروع کرده بودند به پایان بُردند. چنان که آمریکای شمالی، خاورمیانه و آفریقا هر کدام 6 رتبه کاهش یافتند و به 100، 100 و 90 رسیدند. این کاهش در آمریکای لاتین، 3 رتبه بود که ضریب اطمینان مصرف‌کننده را به 83 رساند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار