ساری؛

آغاز صادرات فرآورده‌های نفتی مازندران به کشورهای همسایه

شرکت نفت منطقه ساری توانست بسترسازی مناسب برای صادرات نفت سفید و نفت‌گاز به کشورهای عراق و افغانستان فراهم کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ساری با اشاره به شروع صادرات فرآورده‌های نفتی استان به کشورهای همسایه گفت: به‌دلیل توان عملیاتی بالا و توانمندی نیروهای متخصص، شرکت نفت منطقه ساری توانست بسترسازی مناسب برای صادرات نفت سفید و نفت‌گاز به کشورهای عراق و افغانستان را انجام دهد.

حسین‌علی طالبی از تغییرات اساسی در زیرساخت‌های تاسیسات و عملیات بارگیری با تعریف پروژه‌های مختلف به منظور صادرات خبر داد و افزود: با تلاش بی وقفه و میزان 5 هزار نفر ساعت کار، این طرحها با پیشرفت 100 درصد اجرایی و به بهره برداری رسید.

وی طراحی و اجرای لوله‌کشی از مخازن ذخیره و اتصال آن به خطوط ورودی پمپ‌های موجود را اقدام اساسی در تسریع بارگیری فرآورده‌های نفتی صادراتی برشمرد و گفت: با توجه به جداسازی مخازن نفت گاز و نفت‌ سفید ویژه صادرات از سایر مخازن، مخازن ذخیره مجزا برای این امر اختصاص یافته و اقدامات لازم برای اتصال آن به سکوهای بارگیری مورد نظر انجام گرفت.

مدیر شرکت نفت منطقه ساری افزود: شرکت نفت، جداسازی بخش‌هایی از خطوط انتقال نفت سفید و نفت‌گاز و اتصال به دهنه‌های مورد نظر بارگیری نفتکش‌ها را از اقدامات مهم دیگر اعلام کرد.

طالبی با بیان اینکه کنترل‌های کمی فرآورده‌های صادراتی معمولا با دستگاه اندازه‌گیری میتر یا باسکول صورت می‌گیرد گفت: با هماهنگی‌های لازم، عملیات تهیه و نصب و تجهیز نقاط بارگیری با میتر‌های نوع ISOIL به تعداد 8 دهنه برای بارگیری نفتکشهای صادراتی اجرا شد.

وی از اختصاص مخازن جدید و خطوط انتقال جداگانه برای ذخیره و انتقال نفت‌سفید صادراتی به سکوهای بارگیری خبر داد.

به زودی این خط جدید به طرح صادرات نفت‌سفید می پیوندد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.