ساری؛

امامزاده سید زکریا پلنگ آزاد میاندورود سارقان را ناامید کرد

بقعه امامزاده سیدزکریا (ع) در روستای پلنگ آزاد میاندورود مورد دستبرد و حفاری افراد ناشناس قرار گرفت که این مسئله خشم اهالی این روستا را به‌دنبال داشت.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان ازساری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندورود گفت: سارقانی که به امید کشف اشیای گران‌قیمت به امامزاده سیدزکریا از نوادگان امام کاظم(ع) روستای پلنگ آزاد شهرستان میاندورود دستبرد زده بودند، در این سرقت ناکام ماندند.

حجت‌الاسلام فتاح سوادکوهی افزود : فرد یا افرادی در محوطه این مکان، اقدام به حفر دو تونل تا نزدیکی قبر اصلی کردند که روز بعد از این اتفاق، مسئولان انتظامی و قضایی بعد از آگاهی از این موضوع به محل موردنظر مراجعه کرده و بررسی‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت : حدود ۴۰ سال پیش این مکان مورد حفاری قرار گرفته بود که به بهانه اشیای گران‌قیمتی که به‌عنوان خرافات در این مکان دفن شده اقدام به این کار کردند.

وی با بیان اینکه بقعه این امامزاده فاقد مباحث امنیتی است، افزود: این مکان که سالیان سال است به‌عنوان اماکن مقدس و قابل احترام به شمار می‌رود اما از لحاظ امنیتی بسیار ضعیف است.

وی به تدابیر حفاظتی در اماکن مذهبی اشاره کرد و گفت: در تلاش برای استخدام نگهبان در این مکان هستیم و باید از بیشترین ظرفیت در ایمن‌سازی بقاع متبرکه تلاش کنیم تا اجازه سرقت برای هیچ‌یک از سودجویان فراهم نشود.

۹ بهمن ماه بود که بقعه امامزاده عباس (ع)، مرکز استان مازندران نیز مورد هدف سرقت یکی از سودجویان قرار گرفت که با وجود دوربین‌های مداربسته، سارق ناکام ماند، اما هم‌چنان این سریال در مازندران تکرار می‌شود.

بهمن ماه سال ۸۷ نیز بقعه امام‌زاده شمس‌الدین روستای کوات در منطقه چهاردانگه مورد سرقت قرار گرفت و سارق تا مرحله نبش قبر پیش رفته و اهالی این روستا با احترام ویژه‌ای پیکر این امامزادگان را تشییع و دوباره تدفین کردند.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: امامزاده ، سید ، زکریا ، پلنگ ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.