شیراز؛

اجاق گاز، مغازه ساندویچی را به آتش کشاند

روشن ماندن اجاق گاز و ظرف حاوی روغن روی آن در مغازه ساندویچی حادثه آفرید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز؛ گزارش آتش سوزی و مشاهده دود غلیظ از یک مغازه ساندویچ فروشی در یکی از محلات شیراز، آتش نشانان از ایستگاه یک را بدون درنگ به محل حادثه کشاند.

پس از حضور در محل مشخص شد به علت سهل انگاری و روشن بودن مشعل گاز و ظرف حاوی روغن برروی آن ، باعث شعله وری و ایجاد حریق و دود غلیظ بوده است.

آتش نشانان از ایستگاه یک پس از رسیدن به محل حادثه ، ظرف حاوی روغن را به بیرون ازمغازه انتقال داده و بوسیله خاموش کننده حریق را اطفا کردند.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی از کلیه مغازه داران و کارکنان آشپزخانه و رستوران ها خواست نسبت به رعایت نکات ایمنی از جمله این موارد دقت نظر داشته باشند:


 قبل از ترک مغازه حتماً از خاموش بودن فر و اجاق گاز اطمینان حاصل کنند، انبار ، رستوران و آشپزخانه باید دارای سیستم اعلام و اطفا حریق مناسب باشد، لازم است دسته ظروف آشپزی بر روی اجاق گاز همواره به سمت داخل و پشت اجاق گاز باشد تا خطر برخورد اتفاقی با دسته ها از بين برود، خاموش کننده های دستی بايد بر روی ديوار و در ارتفاع 120 تا 150 سانتيمتری کف نصب شده و محل نصب آنها نيز با خط قرمز مشخص شده باشد، نحوه توزيع کپسول های آتش نشانی بايد به نحوی باشد که تمام کارکنان به آنها دسترسی داشته و هر فردی پس از طی مسافت 15 متر(فاصله دسترسی) به يک کپسول دسترسی داشته باشد.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: اجاق ، گاز ، مغازه ، ساندویجی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.