پورمختار:

کاندیداها مراقب بروز شائبه‌های مالی در زمان تبلیغات باشند

رئیس کمیسیون اصل نود گفت: مجلس در صورت ارائه گزارشی از تخلفات مالی کاندیداها در زمان انتخابات به آن رسیدگی خواهد کرد.

پورمختار:"محمدعلی پورمختار" رئیس کمیسیون اصل نود در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی و نظارتی در استان‌ها بر نحوه هزینه‌کرد تبلیغاتی کاندیداهای مجلس نظارت می‌کنند، گفت: متأسفانه لایحه شفافیت مالی هزینه‌های انتخاباتی دیر هنگام از سوی دولت به مجلس ارائه شد.

نماینده کبودرآهنگ، بهار و لالجین در ادامه افزود: بهارستان‌نشیان نیز با دوفوریت این لایحه در صحن مخالفت کردند لذا لایحه شفافیت مالی هزینه‌های انتخاباتی تاکنون بلاتکلیف مانده است.

وی همچنین با تاکید براینکه تمامی کاندیداها می‌توانند اکنون به صورت داوطلبانه موارد موجود در این لایحه را اجرا کنند، بیان داشت: کاندیداها با رعایت مسائلی همچون ارائه شماره حساب مشخص برای هزینه‌های تبلیغاتی خود به مراجع نظارتی از بروز شائبه‌ها جلوگیری کنند.

پورمختار اظهار داشت: بخشی از بروز شائبه‌ها در مورد برخی کاندیداها در زمان انتخابات به فضای فعالیت‌های پیش از تبلیغات مربوط بوده که در مناسبت‌های مختلفی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: بروز بخشی از شائبه‌ها مسلما در راستای تخریب یک کاندیدا و با هدف زیر سوال بردن مجلس و یا شخص کاندیدا انجام می‌شود.

نماینده کبودرآهنگ، بهار و لالجین با اشاره به اینکه یکسری گزارشات مردمی نیز به هیئت‌های نظارتی در زمان انتخابات ارائه می‌‌شود که بسیاری از آن‌ها واقعیت ندارند، اظهار داشت: ما باید انتخاباتی سالم و به دور از این‌گونه شائبه‌ها برگزار کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر انجام تخلفات انتخاباتی به کمیسیون اصل نود ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: کمیسیون اصل نود مجلس مطمئنا در صورت ارائه مستنداتی مبنی بر انجام هزینه‌های غیرمتعارف و مذموم در زمان انتخابات دور دهم مجلس به آن رسیدگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار