ذخیره ارزی چین، پایین‌تر از استاندارد امن صندوق بین‌المللی پول

بانک مردمی چین، اعلام کرد ذخیره مبادلات خارجی این کشور در ژانویه 99.5 میلیارد دلار سقوط تنزل داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "فوربز": یکشنبه بانک مرکزی چین از سقوط 99.5 میلیارد دلاری صندوق ذخیره ارزی خبر داد.

پس از سقوط، صندوق ذخیره ارزی هم اکنون به پایین ترین میزان نقدینگی از مه 2012 (اردیبهشت 91)، 3.23 تریلیون دلار رسیده است.

سقوط ماه ژانویه، به میزان قابل توجهی کمتر از رقم پیش بینی شده بود. بلومبرگ پیشتر پیش بینی کرده بود این ذخایر 120 میلیارد دلار سقوط کند.

برخی تحلیلگران باور داشتند که میزان کاهش کمتر از میزان گزارش شده خواهد بود؛ اما بیشتر آن ها باور داشتند که صندوق ذخیره سقوطی چشمگیرتر را تجربه کند.  "جیان چانگ" از بارکلیز پیش بینی کرده بود که صندوق ذخیره ارزی 140 میلیارد دلار کاهش داشته باشد.

پکن از ماه اوت تاکنون کاهش های بسیار کمتری نسبت به پیش بینی های انجام شده گزارش داده است. ماه اوت زمانی بود که این کشور با کاهش ارزش "رنمینبی" (واحد پول رسمی چین) همگان را متعجب کرد. گزارشی که بیش از هر چیز باعث تعجب همگان شد، افزایش ذخیره ماه اکتبر بود که روند 5 ماهه کاهش را به طور ناگهانی متوقف کرد. در طول آن ماه بر اساس گزارش بلومبرگ، مبلغ 62 میلیارد دلار ذخیره مالی از این صندوق خارج شده بود و بانک های چین 30 میلیارد دلار ارز خارجی به فروش رساندند. این تغییرات باعث شد تا افراد بسیاری اطمینان خود را نسبت به گزارش های اعلام شده از سوی چین از دست بدهند.

علاوه بر احتمال گزارش نادرست ذخایر مالی، احتمالات دیگری برای ارقام اعلام شده وجود دارد. اول از همه بانک مرکزی ممکن است ذخایر رنمینبی خارج از چین را نیز به عنوان بخشی از صندوق ذخیره مالی محاسبه کند.

ذخیره رنمینبی چین احتمالا تاکنون به میزان قابل توجهی افزایش داشته است، چرا که این کشور در تلاش بوده با خرید یوان در خارج از خاک چین، فاصله ارزش یوان و رنمینبی را کمتر کند.

انتظار می رود که با آغاز سال نو در چین، پکن ذخایر رنمینبی خود را افزایش دهد. با بسته بودن بازارهای چین و هنگ کنگ، سرمایه گزاران به سراغ بازارهای خارجی از جمله لندن خواهند رفت. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار