ایندیا اکسپرس: ایران مطالبات نفتی خود از هند را به یورو می‌خواهد

منابع هندی از درخواست ایران برای تصفیه حساب‌های نفتی این کشور با هند به یورو خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیااکسپرس، با برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تهران از هند خواست مطالبات این کشور را به یورو پرداخت کند. 

بر همین اساس، ایران با فعال‌سازی مجدد حساب یوروی خود در بانک‌های هندی، خواستار انتقال پول پالایشگاه‌ها به این حساب شد. ایران از پالایشگاه‌های هندی مانند "اِسار اویل" و شرکت "پالایش و پتروشیمی مانگالور" خواست تا بدهی 6 میلیارد دلاری خود را در 6 ماه آینده به یورو تصفیه کنند.

با برداشته شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، این کشور به مقامات هندی اعلام کرده است نظام پرداخت پول نفت که در 3 سال گذشته اجرا می‌شد به پایان خود رسیده است. در طول سه سال گذشته، ایران 45 درصد ارزش نفت صادراتی خود را به روپیه دریافت می‌کرد و 55 درصد دیگر در صندوق انتظار پرداخت باقی می‌ماند.

برخی منابع اعلام کردند صندوق انتظار پرداخت ایران همینک بیش از 6 میلیارد دلار موجودی دارد و ایران موافقت کرده است که این مبلغ را در شش ماه آینده تحویل بگیرد. غلامعلی کامیاب، معاون ارزی بانک مرکزی ایران به مقامات هند اعلام کرده است به دلیل آنکه ایران نمی‌تواند با سیستم مالی آمریکا کار کند، این کشور خواستار دریافت پول نفت خام خود به یورو است.

ایران به همین منظور با بانک ایالتی هند (SBI) وارد گفتگو شده است و یک حساب دیگر نیز در بانک (IDBI) بازگشایی کرده است. کامیاب می‌افزاید: شرکت ملی نفت ایران از خریداران نفت هندی خواسته است تا حواله ارزی خود را در وجه بانک مرکزی ایران در بانک ایالتی هند بازگشایی کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار