ارومیه؛

169کشور عضو کنوانسیون رامسر هستند

مدیر ارتباطات دبیرخانه کنوانسیون تالاب های رامسر گفت: 21 کشور در آغاز تشکیل عضو کنوانسیون رامسر بودند که امروز این تعداد به 169 کشور رسیده است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، کامیلا چالمرز در کارگاه مقدماتی تدوین برنامه اطلاع رسانی و آگاهی رسانی (CEPA) در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اظهار کرد: کنواسیون رامسر اولین معاهده بین المللی با تاکید بر تالاب ها بوده و یک مجموعه باسابقه معتبر محسوب می شود.
 
وی اظهار کرد: چشم انداز برنامه راهبردی این کنوانسیون نیز شامل پیش بینی برای احیای تالاب ها و شناسایی منافع آنها، انجام اقداماتی در راستای برنامه عملی سیپا، اجرای همکاری های لازم بین دولت ها و سیپا، ارائه نقش سیپا در کنترل وضعیت تالاب ها، آگاهی بخشی به جوامع در زمینه کارکردهای تالاب ها، استفاده بیشتر از مراکز تالابی برای حفظ این زیست بوم های ارزشمند به نسل های بعدی و ارائه اطلاعات لازم در این زمینه به عموم مردم است.
 
چالمرز اضافه کرد: آنچه که امروز به نظر مهم می رسد این است که برنامه ای تدوین شود که حفاظت خردمندانه از تالاب ها را به دنبال داشته باشد.
 
وی اظهار کرد: دریاچه ارومیه یکی از مهمترین تالاب هاست که در صدد تدوین برنامه ای جامع در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی رسانی در مورد آن هستیم.
 
مدیر ارتباطات دبیرخانه کنوانسیون تالاب های رامسر گفت: یک هدف مشخصی را باید تعریف کرد که بتواند یک حساس سازی ایجاد کند تا به صورت فعال مشارکت مردم در زمینه حفاظت از تالاب ها را رقم بزند.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.